Profitability Mag

productivityNakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najdražih igračaka svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit je zapravo bit cijelog poduzetničkog poduhvata.

Kupovati jeftino i prodavati skupo

U jednoj humorističnoj emisiji prije nekoliko godina, mladi budući poduzetnici su se educirali kako započeti neki poduzetnički poduhvat. Na kraju obuke su trebali napraviti završni rad i predstaviti poduzetničku ideju. Jedan od polaznika je rekao kako ima odličnu ideju i prezentirao ju je ostalima. "Ja ću, rekao je, kupovati jeftino i prodavati skupo!" iako je ovo trebala biti ironija o tome kako su nastajali poduzetnici početkom devedesetih, to je u samoj biti i ono što svaki poduzetnik i treba raditi - kupovati jeftino i prodavati skuplje nego je kupio.

Međutim nije to uvijek tako jednostavno ili možda je - ali samo u početku kada je poduzetnik sam i on i njegovo vrijeme su jedini resurs i jedini trošak. Kasnije kada u formulu dolaze ostali troškovi kao što je najam prostora za rad, novi zaposlenici i oprema, onda je potrebno da ta marža bude dovoljno velika da pokrije i te troškove. Od tog trenutka više nije važno imamo li maržu već kolika je ona. I to je najveća tajna poduzetništva: Kako povećati maržu i zadržati profitabilnost koja će zadovoljiti sve one koji žive od nje?

Kako povećati maržu?

Ova osnovna razlika između prodajne i nabavne cijene puta prodana količina trebala bi pokriti sve operativne troškove (kao što su plaće, provizije, bonusi, troškovi i benefiti, energija, najam, leasing, porezi, putovanja, osiguranje i potrošni materijal). Kada se podmire gore navedeni troškovi ono što ostane je svojevrstan "jastuk" koji služi za to da menadžeri imaju lagodan san jer su podmirili tri najvažnija  klijenta: 

  • bankara
  • vladu i
  • dioničare odnosno vlasnike

U načelu postoje dva načina za povećanje marže.

  • Jedan je smanjenje troškova, a
  • Drugi podizanje cijena.

Smanjenje troškova

Iako je u načelu svejedno ipak nisu sva poduzeća ista i stoga svako poduzeće ima vlastiti ili poseban pristup povećanju marže i posljedično profita. Postoje barem tri osnovne skupine tvrtki. Postoje dakle kompanije koje se primarno bave:

  • Proizvodnjom
  • Trgovinom ili
  • Uslugama  - iako je trgovina svojevrsna usluga ipak ćemo izdvojiti ovu djelatnost

Svaka od navedenih djelatnosti ima neke specifičnosti te kompanije koje operiraju u tim segmentima imaju poseban pristup povećanju profitabilnosti.

Proizvodne tvrtke primjerice najveći generator troška imaju u opremi za proizvodnju, halama i edukaciji ljudi i njihovoj vrijednosti. 

Logiko Klijenti

  • 1
  • 2
  • 3

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Kontakt

Za sve informacije dostupni smo:
 info(@) logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
Prisutni smo na društvenim mrežama: