• Default
  • Title
  • Date
  • Random

Treba li ponovno pregovarati oko loše sklopljenih ugovora?

Prije nekoliko godina, vaš tim nabave potpisao je ugovor s dobavljačem. Tada je to bio dobro sklopljen posao, no danas su se tržišne sile promijenile te je cijena koju plaćamo puno viša u odnosu na tržišne cijene. Treba li ovakav ugovor ispregovarati? Možda, ali treba biti jako oprezan.

Pomoću sljedećih šest savjeta naučit ćete kako pravilno i uspješno pregovarati naknadno.

 

Savjet 1: Pažljivo prići svom dobavljaču

U početku, priđite mu kao partner. Ako VI želite ponovo ugovorati neki proizvod ili uslugu, ONI nisu dužni pristati, jer vi tražite korist od toga.

Primjer kako mu prići: „Gle ljudi smo i pogriješili smo. Mi mislimo da ste partner koji ne želi iskoristiti pogreške svoga partnera te bismo željeli ponovno razgovarati o restrukturiranju našeg ugovora. Tako bismo postigli usklađenost s trenutačnim uvjetima i cijenama na tržištu.“

 

Savjet 2: Određivanje specifikacija i očekivanja

Budite oprezni kada navodite da želite isti proizvod odnosno uslugu koju danas dobivate uz nižu cijenu. Često kad dobavljači žele ponovno pregovarati o cijeni, razmatraju mogućnost smanjenja kvalitete dostave ili usluge ili zamjeni jeftinijim proizvodom ili uslugom.

 

Savjet 3: Uvjerite se u poštenje svojih dobavljača

Razmislite o tome kako bi se osjećali kada bi vam dobavljač prišao i rekao da je pogriješio te da je potrebno naplatiti višu cijenu. Kako bi tada reagirali? Biste li se osjećali da su vas se željeli riješiti? Što bi oni trebali napraviti ili reći da bi vas uvjerili da je promjena cijene poštena?

Nakon što odgovorite na ova pitanja, prilagodite tehnike uvjeravanja i primijenite ju na dobavljačima. 

 

Savjet 4: Razmotrite mogućnosti da se odnos razvija u oportunističkom smjeru

Ako tržišne cijene padaju, a vi prilazite dobavljaču u nadi da će cijene padati, što mislite što će se dogoditi ako i kada dođe do rasta tržišnih cijena? Mislite li da će dobavljači čekati s „čekićem“ više cijene, da vam se osvete? Ako je tako, mislite li da je to pošteno?

Želite li da zbog ovakvog zahtjeva za nižom cijenom upropastite svoj odnos koji će naštetiti cijeloj organizaciji u budućnosti?

 

Savjet 5: Razmotrite etiku i kulturu

U nekim se kulturama ponovno pregovaranje o cijenama smatra neetičnim i nemoralnim. Ugrožavate li uspostavljeni ili pretpostavljeni etički kodeks zbog ponovnog pregovaranja?

 

Savjet 6: Stavite obrazloženja na papir

Imate li pravi razlog za ponovne pregovore o cijeni? Hoće li se organizacijska marža pokvariti do točke u kojoj profitabilnost i konkurentnost postaje ozbiljno ugrožena? Naučite pregovarati na poslovnom seminaru "Uspješno PREGOVARANJE" u organizaciji tvrtke Logiko d.o.o. 

Prijavite se možete odmah na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Više informacija: Logiko-edukacija

 

 

 

Logiko Klijenti

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: