• Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Profitability Mag Nakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najdražih igračaka svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit je
    Read More
  • Pet vještina za uspješno vođenje nabave i logistike. Svi smo svjesni da je snaga lanca jednaka snazi najslabije karike. Znamo
    Read More
  • Kao jedan od naprednih usluga koje LOGIKO nudi u svom asortimanu je i prilagođeni trening sa specijalnim izazovima kompanije.
    Read More
  • Za sve prijavljene korisnike naše stranice pripremili smo pregršt besplatnih resursa i materijala. Da bi došli do vrijednih materijala slijedite
    Read More

EU će stati na kraj muljažama s kilometražom rabljenih automobila

Europski parlament pokrenuo je inicijativu prema Europskoj komisiji koja bi mogla drastično smanjiti prijevare u vezi s kilometražom rabljenih automobila, a najizglednije rješenje se čini preuzimanje belgijskog modela na razini EU-a koji je tu vrstu prijevara smanjio za čak 97%.

Parlament ima pravo tražiti od EK, institucije koja je nadležna za predlaganje pravnih akata EU, da pokrene zakonodavnu aktivnost u određenom području.

Odbor za promet je naručio stručnu studiju o manipulacijama s brojačima prijeđenih km u automobilima. Takve su studije obvezne kada EP pokreće zakonodavnu inicijativu i njima se nastoji dokazati dodana vrijednost određenog zakonskog prijedloga na razini EU.

Studija procjenuje da je kod od 5 do 12% rabljenih automobila prosječno smanjen broj prijeđenih km na razini nacionalnih tržišta u članicama EU-a. No, kod rabljenih automobila koji se prodaju iz jedne članice u drugu to se penje čak do 50%.

U Poljskoj, najvećem nacionalnom tržištu rabljenih automobila u EU, procjenjuje se da čak 90% uvezenih rabljenih automobila nema korektno prikazanu kilometražu. Njemačka je najveći izvoznik rabljenih automobila, a procjenuje se da jedna trećina tih automobila ima smanjenu kilometražu.

Tim problemom znatno su pogođenije nove članice EU13, dok je u starim članicama EU15 to znatno rjeđi fenomen, čak za 2,5 do 3 puta.

Smanjivanjem broja prijeđenih km umjetno se povećava vrijednost automobila, a studija pokazuje da se to povećanje kreće, ovisno o kategoriji vozila između 2 i 5 tisuća eura po automobilu.

Osim umjetno povećene vrijednosti, još je niz negativnih posljedica - skuplje i neodgavarajuće održavanje takvih automobila te smanjena sigurnost na cestama.

Ekonomske štete izazvane tom nezakanitom pojavom procjenjuju između 5,6 i 9,6 mlrd eura na razini EU-a. Povjerenje u  tržište rabljenih automobila najniže je među svim tržištama roba u EU-u.

Taj problem je vrlo uspješno riješila Belgija koja je još 2006. uvela sustav nazvan Car-Pass. Riječ je centraliziranoj bazi podataka, u koju se upisuje broj prijeđenih km prilikom svakog posjeta autoservisu ili vulkanizeru.

Čak i kod najmanjih intervencija, poput zamjene žarulja, u radionici su zakonski obvezni unijeti prijeđene km u bazu podataka. Tako se mogućnost manipulacije s prijeđenom kilometražom smanjuje na minimum.

Prodavatelj rabljenog automobila dužan je na zahtjev potencijalnog kupca predočiti najsvježiji izvod iz Car-Passa, iz kojeg je lako vidljiva svaka moguća nelogičnost u vezi s prijeđenom kilometražom.  Prema procjenama, u Belgiji je taj fenomen smanjen za čak 97%. Sličan sustav donijela je i Nizozemska.

Problem je što ta baza podataka na prati automobil kada napusti belgijsko tržište. Stoga se u izvješću koje je izglasano na Odboru za promet kao prva opcija predlaže uvođenje sustava sličnog Car-Pass u svim članicama EU-a.

Kao jedna od podvarijanti te opcije predlaže se uvođenje obveznog certifikata s prijeđenim km za svaki automobil koji se prodaje u inozemstvo, a druga podvarijanta je obvezna razmjena informacija između zemalja članica.

Druga predložena opcija je da se u novoregistrane automobile ugrade takva tehnološka rješenja koja bi onemogućila manipulacije s brojačem km. Ta je opcija znatno skuplja i manje efikasna, a osim toga svaki zaštitni sustav kad-tad bude probijen.

Pod pretpostavkom da bi takvo tehnoško rješenje smanjilo prijevare za 70%, to bi, prema procjenama, europskoj ekonomiji  donijelo profit od 6,1 mlrd eura.

Kod prve opcije, ako bi efikasnost bila na europskoj razini kao u Belgiji, europska ekonomija bi profitirala u iznosu od 8,51 mlrd eura.

Studija pokazuje da je 2014. 2,4 mln rabljenih auotomobila uvezeno u jednu iz druge zemlje članice EU-a. Najčešće se manipulira s prijeđenim km kod automobila koje poduzeća stavljaju na raspolaganje svojim zaposlenicima, zatim kod privatnih automobila s puno prijeđenih km, kod lakih dostavnih vozila, taksi vozila te automobila koji su bili u vlasništvu rent-a-car agencija.

Car-Pass je proveo istraživanje u 5 zemalja članica - Belgiji, Njemačkoj, Francuskoj, Luksemburgu i Nizomeskoj, koje je pokazalo, prema blago konzervativnoj procjeni, da se rabljenim automobilima prosječno skine oko 60.000 prijeđenih km. Poslovni.hr/Hina


Logiko Klijenti

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: