Patrick Daly - Intervju sa stručnjakom za Supply Chain povodom konferencije u Zagrebu

Patrick Daly je glavni predavač na ovogodišnjoj konferenciji Supply Chain Management 4.0 koja se održava u Zagrebu 18.03.2018. te na radionici Warehousing Strategy, Design and Operation koja će se održati sljedećeg dana (19.03.2018). On je svjetski ekspert za logistiku i Supply Chain Management te osnivač i direktor tvrtke Alba Consulting koja surađuje sa TOP kompanijama u Europi, Aziji i Americi te im pomaže da ubrzaju profitabilan rast kroz dramatično poboljšanje performansi u logistici i lancu opskrbe. Prije dolaska u Zagreb razgovarali smo sa njim i postavili mu nekoliko pitanja.

LOGIKO: Koje usluge pružate, tko su vaši klijenti i koje poslovne koristi oni dobivaju radeći s vama?

PD: U osnovi, naša misija je pomoći klijentima da napreduju u području postizanja izvrsnosti svoje logistike i operacija u lancu opskrbe. Također, da na vrlo opipljiv način poboljšamo poslovanje u smislu postizanja stvarnih poslovnih rezultata nakon suradnje s klijentima.

Našim klijentima smatramo tvrtke za proizvodnju, distribuciju i logistiku. Radili smo s mnogo svjetski poznatim proizvodnim poduzećima, posebice u farmaceutskoj industriji, medicinskom i prehrambenom sektoru kao i mnogim međunarodnim tvrtkama koje pružaju logističke i distribucijske usluge.

Vrste izazova i mogućnosti u kojima im pomažemo variraju od poboljšanja produktivnosti u skladišnim i proizvodnim operacijama, preko razvoja operativnih logističkih strategija (uključujući dizajn skladišta, planiranje mreže kanala distribucije te odabira lokacije objekta), do strategija poslovanja na međunarodnoj razini za tvrtke koje teže proširenju svojih mogućnosti globalno, bilo to izvozom, zajedničkim ulaganjem ili otvaranjem podružnica po svijetu.

Koristi koje naši klijenti postižu uključuju poboljšanu produktivnost, smanjenje troškova, poboljšane vještine i sposobnosti zaposlenih, povećanu održivost i sigurnost te još mnogo toga. Svaki projekt započinje razvojem strukturiranog dogovora s klijentom u pogledu stvarnih poslovnih koristi predloženog posla. To je temelj etičke suradnje između klijenta i konzultanta.

LOGIKO: Gdje radite sa svojim klijentima i što vas dovodi u Hrvatsku?

PD: Sjedište nam je u Dublinu, u Irskoj i imamo brojne suradnike i strateške partnere u različitim dijelovima svijeta uključujući SAD, Bliski Istok te ovdje u Hrvatskoj što nam omogućuje širenje poslovanja na te prostore. Iz našeg sjedišta u Dublinu, razvili smo snažne poslovne odnose s nizom multinacionalnih korporacija (Europa, Bliski Istok i Afrika) od kojih je mnogima glavno sjedište upravo ovdje u Irskoj. Kroz te odnose, tijekom posljednjih desetak godina, odradili smo projekte diljem svijeta uključujući mjesta kao što su Kina, Indija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Malta, Španjolska, SAD, Puerto Rico i Urugvaj.

U Hrvatsku dolazim iz razloga što sam prije par godina kroz zajedničko poznanstvo iz SAD-u upoznao Antonia Zrilića, vlasnika prestižne konzultantske kuće Logiko sa sjedištem u Zagrebu. Zajedno smo radili u više navrata, uključujući vrlo uspješan projekt sa multinacionalnom tvrtkom sa sjedištem u Dublinu. Isto tako u travnju 2018. održat ću uvodno predavanje na Supply Chain konferenciji u Zagrebu i radionicu o strategiji skladištenja, projektiranju i radu skladišta (Warehousing Strategy, Design and Operation) koje organizira Logiko. Može se reći da imamo takozvanu obostranu stratešku korist radeći zajedno razvijamo svoje snage i sposobnosti za dobrobit naših klijenata.

LOGIKO: Koji savjet bi dali hrvatskim tvrtkama koje posluju u globalno, bez obzira rade li trenutno na međunarodnoj razini ili ne?

PD:: Globalizacija bi mogla raditi u korist Hrvatske ako postoji vizija i hrabrost kod poslovnih ljudi i hrvatske vlade. Hrvatska je ključna zemlja koja povezuje središnju i zapadnu Europu s jedne strane i jugoistočnu Europu s druge strane te je smještena na vanjskoj granici Europske Unije.

Takva strateška pozicija Hrvatskoj daje mogućnost da se pozicionira kao proizvodna lokacija za izravna strana ulaganja za međunarodne proizvodne tvrtke čija su glavna tržišta u srcu Europe, na isti način kao što je to moja zemlja, Irska, činila uspješno posljednjih četrdeset godina. Jedna prednost koju Hrvatska ima nad Irskom je ta da je kontinentalna zemlja, dok nas okružuje more. Ovaj geografski položaj daje Hrvatskoj snažnu prednost u pogledu izvoznih mogućnosti u ostale europske i neeuropske zemlje u jugoistočnoj Europi i istočnom Mediteranu s obzirom na činjenicu da se njihova gospodarstva razvijaju i da će se razvijati u budućnosti.

Bez obzira na činjenicu da je globalizacija trenutno usporena, to uistinu jest proces koji nije ni blizu kraju iako mnogi tako misle. Još uvijek će biti puno prilika za tvrtke da iskoriste oblike globalizacije kao što su jedinstveno tržište i carinska unija, sporazumi o slobodnoj trgovini između EU i ostalih zemalja (kao što su Kanada i ostale), napredak i standardizacija prometne tehnologije i infrastrukture te napredak u informacijskim i komunikacijskim tehnologijama.

Za one hrvatske tvrtke koje već rade na međunarodnom planu, pozivam ih da promatraju svoje međunarodno širenje na strateški i dugoročni način kako bi pokušali identificirati i jasno se usredotočiti na one lokacije i one sektore koji su usmjereni na njihove snage, dok istovremeno prate geo-ekonomske razvoje koji bi mogli utjecati na njihove planove, s ciljem da brzo reagiraju i promijene taktiku ako je to potrebno. Za one hrvatske tvrtke koje ne rade na međunarodnoj razini, opet bih povukao paralelu sa svojom zemljom, Irskom, čija su tržišta jednostavno premala da podupiru širenje i razvoj koji nam je potreban, a sada, više nego ikada, velika je vjerojatnost da konkurencija iz drugih zemalja preuzme naše tržište (Jedu naš ručak, da tako kažemo) ako sami ne izgradimo naše međunarodne potencijale.

Za Hrvatsku, kao što je to slučaj s Irskom, bit će izazov pokušati uravnotežiti potrebu i želju za razvijanjem i poboljšanjem vještina ranjivih tradicionalnih domaćih industrija iskorištavanjem mogućnosti i prilika koje nudi globalizacija poslovanja. Ovdje je ključno da vlada ima jasne strategije za postizanje te ravnoteže i da pruži one potpore koje su potrebne prilikom usklađivanja propisa i smjernica državnih potpora EU dok se Hrvatska razvija u zemlju s visokim dohotkom tijekom narednih godina.

LOGIKO: Što mislite kakav učinak će novi tehnološki trendovi, kao što su robotika, internet stvari (IoT), blockchain i analize velikih podataka (big data), imati na budućnost upravljanja logistikom i opskrbnim lancem?

PD:: Te tehnologije razvijaju se vrlo brzo i konvergiraju, a tijekom narednih godina počet ćemo uviđati pojavljivanje rješenja u opskrbnom lancu koji uključuje sve ove tehnologije  uz postojeće kapacitete. Na području automatizacije u skladištenju i proizvodnji, vidjeli smo kako se razni sustavi počinju intenzivnije koristiti i postaju sveobuhvatni u njihovoj primjeni u određenim sektorima i u određenim regijama kao na primjer: automatizirana vozila za vožnju (AGV), automatizirane sustave za pohranu i otkrivanje (ASRS), integrirane sa sustavom upravljanja skladištem (WMS) i sustavom kontrole skladišta (WCS) te dopunjenim sa sustavima prepoznavanja glasa i sustavi pick-by-light. Međutim, zbog visokih troškova, ta rješenja su primjenjivale velike tvrtke u regijama visokih troškova rada.

U novije vrijeme, razvoj tehnologije senzora doveo je do pojave kolaborativnih robota („kobota“) koji mogu raditi slično kao i ljudi u, primjerice, prikupljanju skladišnih narudžbi. Neki od sustava koji se sada razvijaju i implementiraju mogu se modularno uvesti u malim koracima, što znači da vjerujem da ćemo u budućnosti vidjeti „kobote“ koji rade u skladišnim i logističkim operacijama svih veličina, ne u obliku zamjene ljudi, već kao poboljšanje ljudskog rada. Ipak, prisutnost ove tehnologije u tvrtki vodi do vrlo drastične promjene u obuci, vještinama i sposobnostima ljudi koje ćemo imati u budućnosti.

Isto tako tehnologija blockchaina, u kombinaciji s IoT uređajima ugrađenima u fizičku imovinu, kao i stavke inventara u opskrbnom lancu, obećava mnoga vrijedna rješenja za izazove u raznim aktivnostima poput: praćenja imovine (kao što su kontejneri, vozila), provjere autentičnosti proizvoda, praćenja hrane , upravljanje licencom i identitetom. Te aktivnosti će u kombinaciji s analitičkim potencijalom "velikih podataka" koji proizlaze iz ovih uređaja omogućiti uvid u realno vrijeme stvarnog stanja opskrbnog lanca na način koji prije nije bio moguć. To će donijeti prednosti u smislu smanjenja otpada, poboljšane održivosti i povećane produktivnosti.

LOGIKO: Jeste li optimistični što se tiče budućnosti?

PD: Budućnost je uvijek neizvjesna i nikada ne možete biti sigurni što će se dogoditi sutra, idući tjedan ili iduće godine. Međutim, unatoč izazovima koji se tamo nalaze, a ima ih mnogo, uključujući izbjegličke krize, ratne prijetnje i globalno zatopljenje, vjerujem da postoji mnogo razloga da budemo optimistični glede budućnosti u svijetu općenito, a posebno u poslovanju.

Na primjer, kada promatramo makro trendove za pismenost, siromaštvo, bolesti i ratove, svijet je danas puno bolji nego što je bio prije čak 15, 20 ili 30 godina. Velike količine ljudi u zemljama u razvoju u Aziji, Latinskoj Americi i Africi lišene su siromaštva i na stotine milijuna novih potrošača aktivno su se uključile u globalno gospodarstvo.

Tehnološki napredak, koji se sada razvija, omogućava da se potrebe potrošača u svijetu ostvare sve učinkovitije i održivije, a velike i male tvrtke, na mjestima poput Hrvatske i drugdje, bit će na čelu pružanja te budućnosti, pod uvjetom da imaju viziju, uvjerenje i hrabrost da to učine. Dakle, da, moram reći da sam vrlo optimističan u vezi budućnosti.

 

 

 

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: