BLOGiko

„Nema besplatnog ručka ni u povratnoj logistici!“

Postoji jedna američka izreka „Nema besplatnog ručka!“ - To znači da svaki poklon se na kraju mora vratiti. U nedavnom članku su objavljena neka pitanja u vezi online trgovine i jedno od njih je bilo Postoji li tako nešto kao besplatna dostava i besplatni povrat robe. Odgovor na to pitanje je: Ne, ne postoje.

Kvantna fizika u proizvodnom pogonu

Da li znate koja je sličnost kvantne fizike i poslovanja? U svojoj konzalting praksi često sam uspoređivao poslovanje sa raznim fizikalnim fenomenima pa je evo došao na red i na kvantnu fiziku. Jedan od nevjerojatnih fenomena na razini kvantne mehanike je da se čestice koje su manje od atoma ponašaju na jedan način kada ih se ne promatra, a sasvim drugačije se ponašaju kada ih netko istražuje. Ovaj fenomen nije mogao prožvakati niti Albert Einstein koji nikada nije prihvatio zakonitosti kvantne fizike.

Kako nove tehnologije utječu na logistiku?

Davno su prošla vremena kada je Henry Ford mogao reći „Možete dobiti auto bilo koje boje dok god je to crna“. Svi znamo koliko je u današnje vrijeme kupac razmažen i koliko različitih želja s jedne strane te varijacija pojedinih proizvoda s druge strane ima na tržištu.

Dugi rep

U knjizi Dugi rep, Chrisa Andersona - prema nekima, jednoj od najvažnijih poslovnih knjiga u posljednje vrijeme - pokazuje se kako budućnost industrije nisu hitovi ili bestseleri, nego niše. Rep Gausove krivulje koji prikazuje različitost od prosječne potražnje sve je duži (to znači da ima sve više proizvoda koji su specifični i sve više specifičnih želja potrošača). Nekada se moglo prodavati samo ono što se nalazilo na policama. U velikim trgovačkim centrima su još uvijek brand manageri ti koji određuju koji proizvodi će se staviti na police, a koji ne. U stvari potražnja se umjetno stvara kroz ponudu. Internet konačno omogućuje da svaka niša ma kako bila mala i specijalizirana može naći svoga kupca. Ovaj koncept je zgodan i demokratičan, ali je do sada bio primjenjiv samo u domeni glazbene i izdavačke industrije zbog preskupe proizvodnje svega što nije čisti intelektualni proizvod. Međutim, možda je došlo do nove industrijske revolucije u trgovini i logistici!

Prijava korisnika

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: