BLOGiko

Neka cvjeta 1000 konfilkata

Svaki puta me iznenadi stav neke uprave da su konflikti između pojedinih odjela dobri, konstruktivni i korisni za kompaniju. To proizlazi iz razgovora koji sam nedavno imao sa predsjednikom uprave jedne veće trgovačke tvrtke.

Stav da konflikt stvara kreativnu napetost između timova (u ovom slučaju prodaje i nabave) i na taj način maksimizira rezultate, je pogrešan i opasan jer polako podriva odnose i komunikaciju u poduzeću. Ovo nikako ne pridonosi kreativnosti jer se gubi jako puno energije na međusobne razmirice (tko je kriv za loš rezultat, da smo imali dovoljno zaliha onda bi postigli ciljeve, zašto nije bilo tog materijala, tko je uzeo robu koja je namijenjena za određenog kupca ili projekt i slično). Osnovna fizika kaže da se određena energija troši na međusobni otpor ako svako tijelo ili strana vuče na svoju stranu, umjesto da se zajedničkim snagama ide u jednom smjeru.

Druga stvar u ovom slučaju je stav da je konflikt (ma kako kreativan bio) dobar. Konflikt nikada nije dobar i neće pomoći organizaciji. Konflikti stvaraju lošu krv među zaposlenicima, jer se smatra da je netko vrjedniji od drugoga i stvaraju se klike (mi protiv njih) što dovodi do politizacije, a svjedoci smo da politika i politikantstvo nikom nije donijela dobro. 

Vratimo se u silose 

Posao koji ne smijete delegirati

Larry Bossidy i Ron Charan su u svojoj knjizi Execution – The Discipline of Getting Things Done napisali da postoji jedan posao koji niti jedan lider ne bi smio delegirati – a to je postaviti prave ljude na prava mjesta. Ovo je istina iz jednostavnog razloga  jer kvaliteta ljudi predstavlja konkurentsku prednost svakog poduzeća.

Jednom sam vodio razgovor sa direktorom konzalting poduzeća koje je zapošljavalo oko stotinjak ljudi od kojih je bilo osamdeset posto konzultanata. U tom razgovoru mi je taj direktor rekao kako konzalting poduzeće nema drugih troškova od troška ljudi. Na to sam ja odvratio da konzalting poduzeće nema druge imovine niti vrijednosti od intelektualnog kapaciteta i vrijednosti tih ljudi. 

Pravila kod zapošljavanja

Na neki je način sve ovisno o kutu gledanja, ali jedna je konstanta - a to je da su u središtu današnjih poduzeća sve više intelektualne sposobnosti ljudi koji u njima rade. Zato je zapošljavanje i zadržavanje kvalitetnih ljudi jedan od prioritetnih zadataka svakog menažera i lidera u nabavi i logistici (Supply Chain Management). Zadatak je jasan, ali je ostalo pitanje provedbe - kako pronaći prave ljude i staviti ih na pravo mjesto?

Puno uspjeha na tržišnoj 'savani'

Pred nama je nova 2018. godina.

Kažu da je u životu i u poslu potrebno dvadeset posto gledati unazad i osamdeset posto unaprijed pa u tom smislu ni ja se neću previše osvrtati na godinu iza. Prema Duncanu Clarku, autoru knjige Alibaba - The House that Jack Ma Built, osnivač Alibabe Jack Ma živi prema motu da će sutra biti brutalno, prekosutra još brutalnije, ali će zato dan iza biti prekrasan.

Bitna je stvar da znamo da nam ne preostaje ništa drugo nego da pokušavamo i radimo na tome da budemo efikasniji, bolji i brži. Zapravo ti pokušaji su učenje, a učenje je jedno od rijetkih stvari koje nikada ne prestaje. Postoji jedna afrička priča koja kaže da se gazela na afričkoj savani svako jutro budi i misli: "Moram trčati brže od lava ili će me pojesti." isto tako se i lav svako jutro budi i misli: "Moram trčati bar malo brže od najsporije gazele ili ću umrijeti od gladi." Zbog toga bez obzira da li se nalazimo na afričkoj, tržišnoj ili životnoj ravnici, nije važno jesi li lav ili gazela. Kad izađe Sunce, važno je trčati…

Mislim da ćemo se i mi ujutro na Novu godinu probuditi sa mišlju da moramo učiti, raditi i trčati i u svemu tome ostati ljudi... 

Sa ovim mislima vama i vašim obiteljima želim sretan Božić te puno uspješnih projekata u Novoj 2018. godini.

Za većinu problema već znate rješenje - pa zašto ih onda ne riješite?

Na projektu smo nedavno sa jednim klijentom radili na pronalaženju rješenja za prevelike i nekurentne zalihe. Kroz ankete i intervjue sa svim dionicima u kompaniji  iznjedrili smo desetak glavnih problema koji se pojavljuju u njihovom poslovanju i koji u konačnici dovode do viška zaliha na ovaj ili onaj način. Tijekom radionice na kojoj smo pretresali ovu temu jedan je sudionik govorio da oni jako dobro znaju koji su njihovi problemi, ali da im trebaju rješenja.

Zapravo su rješenja jednostavna i svaka kompanija ih zna. Kada kažem da su rješenja jednostavna to ne znači da su lagana za sprovesti, ali implementacija je opet druga priča. Ali vratimo se rješenjima. Ja imam teoriju da svi problemi imaju tri osnovna razloga zbog kojih se događaju:

  • Kompetencije i znanje
  • Provođenje procedura i procesa
  • Organizacija, poslovna politika i donošenje procedura i standarda

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: