Upravljanje zalihama - za bolji Cash-Flow

Upravljanje zalihama - za bolji Cash-Flow

Svi se slažemo da je Cash-Flow krvotok poduzeća i da je krajnji cilj poslovanja da se gotovina koju smo uložili u biznis ponovo vrati u gotovinu. Ovaj ciklus gotovine me neizmjerno podsjeća na ciklus koji se događa u prirodi – led se topi na određenoj temperaturi i pretvara u vodu; voda isparava u plinovito stanje; zatim ponovo pada u obliku vode na zemlju i nakon pada temperature ponovo se pretvara u led.

 

Operativnu imovinu poduzeća se može također podijeliti u tri agregatna stanja:

  • Gotovina – čvrsto agregatno stanje, koje je cilj cijelog poslovnog ciklusa. Sve što radimo u poduzeću je usmjereno ka proizvodnji i maksimizaciji imovine mjerene u gotovini. Kada neka kompanija želi preuzeti drugu kompaniju, kako se mjeri vrijednost kompanije? Mjeri se tako da se procijeni koliko će kompanija koju želimo kupiti moći generirati gotovine u sljedećih 5-10 godina, a ne koliko vrijede zgrade i ostala imovina.
  • Zalihe – tekuće agregatno stanje jer zalihe su nešto  manje tvrdo stanje, ali je barem na našem skladištu i imamo ga „pod kontrolom“. Zapravo, samo imamo osjećaj da je to imovina, a zapravo prema definiciji imovine o kojoj ćemo govoriti nešto dalje u tekstu, zaliha nije imovina jer nije u funkciji. U funkciji je tek kada je prodana ili na neki drugi način upotrjebljena (npr. U proizvodnji)
  • Potraživanja  - plinovito agregatno stanje i ono zaslužuje da se posebno pozabavimo metodama za pretvaranje ovog plinovitog stanja u čvrsto stanje gotovine

Kako pomažemo u oslobađanju cash-flow potencijala u vašem poduzeću:

  1. Optimizacija asortimana - Na osnovu alata Cash-Flow Indexa izračunavamo koji je Cash-Flow potencijal vaših zaliha. Zatim kroz pomno razrađen postupak utvrđujemo koji artikli imaju potencijal i koliki da generiraju profitabilan rast.
  2. Fokus - Prilagođavamo strukturu zaliha sa potrebama stvarne prodaje i tržišta i uspostavljamo fokus na onaj dio robe i asortimana koji se prodaje i prilagođavamo nivo zaliha željenom nivou raspoloživosti
  3. Rješavanje uzroka zaliha - Pomažemo u pronalaženju i eliminaciji uzroka mrtvih i nekurentnih zaliha
  4. Smart Order - Uspostavljamo metodu Pametne narudžbe kroz definiciju optimalnih zaliha prema prilagođenoj matrici zaliha, definiranju optimalne količine i frekvencije naručivanja  
  5. Sustav ranog upozorenja - Pratiti zalihe i obrtaj zaliha kroz uvođenje sustava ranog upozorenja (Early Warning System) u nekoliko koraka
  6. Rješavanje mrtvih zaliha - Ugradnja metoda za rješavanje mrtvih zaliha kako bi one postale dio svakodnevnog upravljanje zalihama

  

Unaprjeđenje cash-flowa - Zoo Hobby d.o.o.:

"Tehnike za unaprjeđenje cash-flowa kroz optimizaciju zaliha koje nam je gospodin Antonio Zrilić pomogao implementirati su značajno pomogle shvatiti strukturu vezanih zaliha, njihovu stvarnu alokaciju, vrijednost, te preduvjete za postavljanje strategije upravljanja asortimanom.

U suradnji s gosp.Zrilićem razvili smo specifičnu metodu upravljanja zalihama, prioritizaciji artikala, ulaganja resursa u bitno, te optimizaciji cijelog procesa.

Njegovo razumijevanje specifičnog područja je bilo ključno u organizaciji podataka, osmišljavanju metode i primjeni novog modela rada.

Iako svi elementi promjene nisu još završeni, bez njegove pomoći ne bi mogli napraviti iskorak i pokrenuti procese koji mogu imati dugotrajne pozitivne učinke na nivo usluge, kvalitetu rada i optimizaciju vezanih novaca..."

 Edvard Varda, Direktor, Zoo Hobby d.o.o.

 

Optimizacija zaliha - Husqvarna (Drezga d.o.o.):

 

"Na osnovu rada sa LOGIKO metodom upravljanja zalihama zalihe su smanjene za 20%. Ova činjenica nam je pomogla da smanjimo troškove logistike i relativno bezbolno premostimo recesiju koja je dolazila. Više ne možemo zamisliti praćenje zaliha i naručivanje bez ovog iznimno korisnog alata. 

Ono što je još važnije je činjenica da je uz smanjenje troškova istovremeno porastao nivo usluge prema  kupcimaPostavljanje modela pomoći kod naručivanja, omogućilo je rasterećenje operativne nabave dugotrajnog i zamornog postupka naručivanja. Sada trošimo dvostruko manje vremena na naručivanje.

Likvidnost tvrtke je sačuvana te nam je u ovom vrlo turbulentnom razdoblju recesije bila osigurana stabilnost. Najveći benefit koji smo dobili u suradnji sa g. Zrilićom i tvrtkom LOGIKO je taj da sada mi upravljamo zalihama i troškovima. Čitava logistika je sada u funkciji strategije i ciljeva poduzeća. Kao zaključak, preporučujemo gospodina Zrilića i tvrtku LOGIKO svima koji vide optimizaciju zaliha kao način unaprijeđenja svog poslovanja."

Arijana Drezga, direktorica Drezga d.o.o. (HUSQVARNA)

 

Nazovite konzultanta i riješite nedoumice, probleme i izazove ODMAH! 

tel. +385 1 6602 557

ili na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Ugodan nastavak dana!

 

Pročitajte neke od članaka vezanih uz optimizaciju zaliha

Cash-Flow potencijal ili otkupna vrijednost vaših zaliha?

Svi znate koja je vrijednost vaših zaliha - barem kada govorimo o knjižnoj vrijednosti. Međutim da li znamo kolika je otkupna vrijednost vaših zaliha? Što uopće znači otkupna vrijednost zaliha? Da bi objasnili ovaj koncept moramo napraviti kratki izlet u industriju osiguranja.

Vjerujem da dobar broj ako ne i većina nas ima barem jednu policu osiguranja života! S jedne strane to je barem neka zaštita naših obitelji od neželjenih posljedica nesreća koje vrebaju na nas u svakodnevnom životu i radu, a s druge strane je to vrsta štednje. Međutim, zanima me isto tako koliko je nas došlo u situaciju da već desetak godina izdvaja za životno osiguranje i da je u trenutnoj potrebi za gotovinom (kupovina auta, uređenje stana isl.)? U ovim slučajevima bi rado zagrabili u dio naše ušteđevine na računu životnog osiguranja. I zamislite - to je moguće! Možete doći kod svog osiguravatelja i tražiti kredit na osnovu vaše police životnog osiguranja.

 

Smanjite zalihe i uštedite 4 milijuna kuna za 5 godina

Događa li Vam se često da imate previše zaliha na skladištu, ali nemate onu robu koju kupci traže?
Program Optimizacije zaliha u 6 koraka je razvila tvrtka LOGIKO, a nastao je na osnovu višegodišnjeg konzultantskog rada sa klijentima. Radi se o cjelovitom programu za upravljanje zalihama, koji se u grubo sastoji od tri modula: Prvo treba analizirati postojeće zalihe (strukturu zaliha, nekurentne zalihe i uzroke koji su doveli do njih), Nakon toga dolazi onaj strateški dio posla, koji treba odgovoriti na pitanje Koliki nivo zadovoljstva kupaca želimo postići? što znači odrediti politiku zaliha. I na kraju treba uspostaviti proces kontinuiranog praćenja rezultata odgovornih osoba te ponavljati cijeli proces kako bi na vrijeme otkrili poremećaje u sustavu U stvari kada govorimo o smanjenju zaliha zapravo mislimo na optimiranje zaliha . Smanjenje po svaku cijenu može ugroziti nivo usluge prema kupcu, dok ovaj program u središte stavlja Kupca.

 

 

Master Class Options

  • Master Class Training PLUS+

    Master Class Training PLUS+

    Master Class Training + Snimka sa prezentacijom i vježbama
    4590 Kn + PDV Know How + Konkretna pitanja treneru/konzultantu Networking + Interakcija i diskusija sa kolegama Primjeri + Sudjelovanje u vježbama i Case Studyima Snimka kompletnog seminara
  • Master Class Training

    Master Class Training

    Puno sudjelovanje na dvodnevnom LOGIKO Master Class trainingu
    3790 kn + PDV Know How + Konkretna pitanja treneru/konzultantu Networking + Interakcija i diskusija sa kolegama Primjeri + Sudjelovanje u vježbama i Case Studyima ---
  • Snimka Master Class Training

    Snimka Master Class Training

    Kompletna snimka Master Class Traininga sa prezentacijom
    1500 kn + PDV Know How + Slušanje odgovora na pitanja polaznika --- Primjeri + Mehanika i praćenje vježbi i Case Studyia Snimka kompletnog seminara
  • 1

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.