• Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Mađarsko udruženje cestovnih prijevoznika (MKFE) prenijelo je vijest da je mađarska Vlada donijela odluku da se nakon 3 godine, počevši od 1. siječnja 2019. godine, povećaju cijene cestarina na mađarskim prometnicama proporcionalno prijeđenim kilometrima za 5,8% kao i da se promijeni sistem naplate ovisno o kategoriji vozila s aspekta EURO standarda. Read More
  • Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Godine 2017. godine kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošili su 13% ukupnih izdataka za potrošnju na transport. To predstavlja ukupni izdatak od preko 1,1 bilijuna eura, što odgovara 7,1% BDP-a EU-a ili 2.100 eura po stanovniku EU-a. Read More
  • Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u Europskoj uniji (EU) porastao je za 4,5 posto između 2016. i 2017., u smislu tona/kilometara (tkm). Između 2013. i 2017. godine cestovni teretni promet EU porastao je za 11,8 posto, objavio je Eurostat. Read More
  • Možete li si priuštiti automobil?

    Možete li si priuštiti automobil?

    Godine 2017., 7 posto stanovništva Europske unije (EU) nije moglo priuštiti automobil. Više od jednog u 5 ljudi nije si moglo priuštiti automobil u Rumunjskoj (29,8%), Bugarskoj (20,6%) i Mađarskoj (20,1%). Read More
  • Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Read More
  • Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify, globalno uspješna platforma za dijeljenje prijevoza, od 27. studenoga je prisutan u Zagrebu. Korisnici mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu kada naručuju vožnju, a naknada za početak vožnje iznosi 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Read More
  • Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Vlade RH usvojila je novi Zakon o trošarinama kojim je prijevoznicima putem instituta povrata trošarina za koje se HUP zalagao još od 2013. godine ušteđeno 300 milijuna kuna. Procjenjuje se da je mjera „teška“ 240 milijuna teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna putničkom prijevozu (5.000 vozila). Read More
  • Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Od 1. prosinca 2018. godine, mreža cesta gdje se naplaćuju cestarine u Belorusiji proširuje se sa tri nove dionice u ukupnoj dužini od 113 km. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Volvov radikalni koncept autonomnog kamiona potpuno ukida kabinu

Volvo Trucks je predstavio svoj koncept autonomnoga električnog kamiona vrlo neuobičajenog dizajna. Naime, u Volvu su zaključili da, ako se radi o automatiziranom vozilu, isto ne mora uopće imati kabinu, pa je iz te ideje nastao koncept nazvan Vera.

To, dakako, nije prvi električni kamion koji je osmišljen u Volvu – od ranije pamtimo modele Volvo FE Electric i FL Electric koji bi na tržište trebali stići sljedeće godine. U kompaniji sada kažu kako i Vera, ili kamioni nastali na temelju tog koncepta, koristiti istu tehnologiju i baterije, što znači da će uz baterijske setove velike i do 300 kWh ova vrsta kamiona imati doseg od oko 300 kilometara s jednim punjenjem.

Snaga motora koncepta koji je još u fazi razvoja deklarirana je na 185 kW, a Vera bi trebala moći spomenutu autonomiju ostvarivati vozeći standardnu prikolicu natovarenu s 32 tone tereta.

Kao pozitivnu stranu koncepta kamiona bez kabine u Volvo Trucksu ističu činjenicu da ovakav dizajn značajno smanjuje masu tegljača i time postiže veću iskoristivost energije za prijevoz tereta. No, Šveđani su svjesni i jednog velikog nedostatka. Naime, kada se na tegljač bez kabine postavi prikolica, ona stvara daleko veći otpor nego u slučaju kada zrak pred njom probija nešto aerodinamičniji dizajn tradicionalne kamionske kabine. Stoga već sada smatraju da bi Vera mogla najbolje poslužiti za transport na kraćim relacijama i unutar gradova, tj. tamo gdje se ne postižu velike brzine. (bug.hr)


PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: