• Vlakovi bez vozača u Francuskoj od 2023. godine

    Vlakovi bez vozača u Francuskoj od 2023. godine

    Francuska državna željeznička tvrtka SNCF objavila je da želi  do 2023. uvesti u upotrebu vlakove bez vozača. Prvobitni cilj je da, u pet godina, ima spreman prototip autonomnog vlaka, za upotrebu na sporijim regionalnim i teretnim linijama. Read More
  • Visoke kazne za manipulaciju tahografa i vožnju s dvije kartice

    Visoke kazne za manipulaciju tahografa i vožnju s dvije kartice

    Europski portali sve češće navode primjere vozača koji su prekršili zakone i za to dobili kazne s nestvarnim ciframa. Tako je portal trans.INFO objavio  vijest o kažnjavanju rumunjskog prijevoznika u Njemačkoj zbog manipulacije tahografa kaznom u iznosu od čak 21.000 eura. Rumunjski prijevoznik snosio je i troškove uklanjanja uređaja za manipulaciju u radionici za tahografe, a vozač je morao iskoristiti četiri dnevna odmora i platiti kaznu od 350 eura zbog vožnje brzinom od 118 km/h. Read More
  • Flixbus uveo sustav dinamičnih cijena poput zrakoplovnih kompanija

    Flixbus uveo sustav dinamičnih cijena poput zrakoplovnih kompanija

    Spojivši tradiciju obiteljskih autobusnih poduzeća s inovativnim hi-tech pristupom Flixbus je stvorio inovativni poslovni model kojim je vožnja autobusom ušla u novo doba. Papirnate karte zamijenili smo QR kodom kojeg je dovoljno na ekranu mobitela putem Flixbus besplatne aplikacije pokazati vozaču na ulazu u autobus. Read More
  • BMW očekuje manju dobit u 2018.

    BMW očekuje manju dobit u 2018.

    Njemački proizvođač automobila BMW upozorio je da ove godine očekuje manju dobit, a snizio je i zacrtanu profitnu maržu, navodeći kao razlog žestoku cjenovnu konkurenciju nakon stupanja na snagu novih propisa o emisiji štetnih plinova. Read More
  • Slovenija izbacila Mađarsku iz gradnje pruge Divača-Kopar

    Slovenija izbacila Mađarsku iz gradnje pruge Divača-Kopar

    Alenka Bratušek, bivša slovenska premijerka i nova ministrica za infrastrukturu, početkom tjedna izjavila je da će drugi kolosijek za Sloveniju ključne pruge između Divače i Kopra biti izgrađen bez financijske pomoći Mađarske. Iz njene stranke objašnjavaju kako je riječ o procjeni da je zemlja, uz pomoć europskih fondova, drugi drugi kolosijek u mogućnosti izgraditi sama, navodi portal Siol.net. Read More
  • Novi EU laboratoriji za testiranje emisija automobila

    Novi EU laboratoriji za testiranje emisija automobila

    Nakon donošenja nove Uredbe EU-a o homologaciji motornih vozila Europska komisija (EK) ulaže u dva nova vrhunska laboratorija za testiranje emisija (VELA, Vehicle Emissions Laboratories) kojima će upravljati Zajednički istraživački centar (JRC) Europske komisije. Read More
  • Najduži putnički let na svijetu Singapur-New York

    Najduži putnički let na svijetu Singapur-New York

    Singapurska aviokompanija Singapore Airlines prije nekoliko je dana zaprimila prvi na svijetu isporučeni primjerak zrakoplova Airbus A350-900ULR (ultra-long-range). Prvi je to od sedam naručenih zrakoplova namijenjenih za komercijalni prijevoz putnika na iznimno dugim relacijama. Taj je zrakoplov u redovnu upotrebu pušten 11. listopada, kada je otvorena i nova linija Singapur-New York, koja je postala najduža neprekidna zrakoplovna komercijalna linija na svijetu. Read More
  • U Hrvatskoj mrtva trka između dizelaša i benzinaca

    U Hrvatskoj mrtva trka između dizelaša i benzinaca

    U Hrvatskoj bi se još godinama mogla voditi 'mrtva' trka između benzinaca i dizelaša jer je prodaja hibridnih i e-automobila mala, ali i zbog toga što dizelaši, premda se sada prodaju manje od benzinaca, i dalje privlače kupce. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Njemački sud drastično ruši cijenu rabljenih dizelaša?

Upravni sud u Leipzigu donosi odluku o mogućnosti zabrane prometa vozilima s dizelskim motorima, koja bi mogla rezultirati zabranom prometa za oko 15 milijuna dizel automobila u većini njemačkih gradova.

Prvo se odlučuje u gradovima Stuttgart i Duesseldorf, u kojima udruga Njemačka pomoć okolišu (DUH) želi postići zabranu prometa vozilima s dizelskim motorima koji su glavni uzročnici visoke koncentracije dušikovih oksida u ovim gradovima, ali će se odluka primjenjivati i u ostalim pogođenim gradovima.

Lokalni sudovi su u oba slučaja djelomice presudili u korist DUH-a, ali gradovi pred Upravnim sudom žele razjasniti pravnu utemeljenost eventualne zabrane prometa.

Ministar prometa savezne pokrajine Baden-Wuerttemberg Winfried Hermann (Zeleni) je za agenciju AFP objasnio kako se radi o kompetencijama jer nije jasno na koji način jedna savezna pokrajina mora reagirati u slučaju prekomjernog zagađenja zraka u gradovima.

„Nije jasno može li ona uvesti zabranu ili mora uvesti zabranu prometovanja za dizel automobile“, objašnjava Hermann situaciju u kojoj ako sud odluči da gradovi mogu uvesti zabranu nije do kraja jasno što to znači za pokrajine.

Stručnjak za automobilsku industriju iz istraživačkog centra CAR Ferdinand Dudenhoeffer smatra da su zabrane prometa za sve automobile s dizelskim motorom koji ne pripadaju zadnjoj generaciji neizbježne.

„Sve drugo bi značilo jasno kršenje temeljnog prava građana na zdrave životne uvjete“, rekao je Dudenhoeffer.

Promatrači ocjenjuju da politika neće dopustiti zabranu prometa jer bi to u velikoj mjeri pogodilo ne samo građane, nego i mnoge manje i srednje poduzetnike čiji vozni park se isključivo sastoji od vozila s dizelskim motorima.

U slučaju da sud u Leipzigu odobri zabrane moguć je i jači pritisak na automobilsku industriju za tehničkim promjenama na starijim „dizelašima“, što je industrija zbog ogromnih troškova dosad odbijala.

Na susretima političara i predstavnika automobilske industrije prošle godine je odlučeno da industrija preuzme troškove promjene softvera u pojedinim automobilima. Isto tako su planirane veće investicije u javni prijevoz. Organizacije za zaštitu okoliša su vladi na čelu s Angelom Merkel dosad predbacivali da previše izlazi u susret predstavnicima automobilske industrije, jednom od najvećih poslodavaca u zemlji. 

Kao jedno od rješenja za zagađen zrak u njemačkim gradovima raspravlja se i o mogućnosti uvođenja besplatnog javnog prijevoza, što su gradovi odbacili zbog visokih troškova.

PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: