• Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Mađarsko udruženje cestovnih prijevoznika (MKFE) prenijelo je vijest da je mađarska Vlada donijela odluku da se nakon 3 godine, počevši od 1. siječnja 2019. godine, povećaju cijene cestarina na mađarskim prometnicama proporcionalno prijeđenim kilometrima za 5,8% kao i da se promijeni sistem naplate ovisno o kategoriji vozila s aspekta EURO standarda. Read More
  • Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Godine 2017. godine kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošili su 13% ukupnih izdataka za potrošnju na transport. To predstavlja ukupni izdatak od preko 1,1 bilijuna eura, što odgovara 7,1% BDP-a EU-a ili 2.100 eura po stanovniku EU-a. Read More
  • Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u Europskoj uniji (EU) porastao je za 4,5 posto između 2016. i 2017., u smislu tona/kilometara (tkm). Između 2013. i 2017. godine cestovni teretni promet EU porastao je za 11,8 posto, objavio je Eurostat. Read More
  • Možete li si priuštiti automobil?

    Možete li si priuštiti automobil?

    Godine 2017., 7 posto stanovništva Europske unije (EU) nije moglo priuštiti automobil. Više od jednog u 5 ljudi nije si moglo priuštiti automobil u Rumunjskoj (29,8%), Bugarskoj (20,6%) i Mađarskoj (20,1%). Read More
  • Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Read More
  • Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify, globalno uspješna platforma za dijeljenje prijevoza, od 27. studenoga je prisutan u Zagrebu. Korisnici mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu kada naručuju vožnju, a naknada za početak vožnje iznosi 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Read More
  • Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Vlade RH usvojila je novi Zakon o trošarinama kojim je prijevoznicima putem instituta povrata trošarina za koje se HUP zalagao još od 2013. godine ušteđeno 300 milijuna kuna. Procjenjuje se da je mjera „teška“ 240 milijuna teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna putničkom prijevozu (5.000 vozila). Read More
  • Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Od 1. prosinca 2018. godine, mreža cesta gdje se naplaćuju cestarine u Belorusiji proširuje se sa tri nove dionice u ukupnoj dužini od 113 km. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Njemački sud drastično ruši cijenu rabljenih dizelaša?

Upravni sud u Leipzigu donosi odluku o mogućnosti zabrane prometa vozilima s dizelskim motorima, koja bi mogla rezultirati zabranom prometa za oko 15 milijuna dizel automobila u većini njemačkih gradova.

Prvo se odlučuje u gradovima Stuttgart i Duesseldorf, u kojima udruga Njemačka pomoć okolišu (DUH) želi postići zabranu prometa vozilima s dizelskim motorima koji su glavni uzročnici visoke koncentracije dušikovih oksida u ovim gradovima, ali će se odluka primjenjivati i u ostalim pogođenim gradovima.

Lokalni sudovi su u oba slučaja djelomice presudili u korist DUH-a, ali gradovi pred Upravnim sudom žele razjasniti pravnu utemeljenost eventualne zabrane prometa.

Ministar prometa savezne pokrajine Baden-Wuerttemberg Winfried Hermann (Zeleni) je za agenciju AFP objasnio kako se radi o kompetencijama jer nije jasno na koji način jedna savezna pokrajina mora reagirati u slučaju prekomjernog zagađenja zraka u gradovima.

„Nije jasno može li ona uvesti zabranu ili mora uvesti zabranu prometovanja za dizel automobile“, objašnjava Hermann situaciju u kojoj ako sud odluči da gradovi mogu uvesti zabranu nije do kraja jasno što to znači za pokrajine.

Stručnjak za automobilsku industriju iz istraživačkog centra CAR Ferdinand Dudenhoeffer smatra da su zabrane prometa za sve automobile s dizelskim motorom koji ne pripadaju zadnjoj generaciji neizbježne.

„Sve drugo bi značilo jasno kršenje temeljnog prava građana na zdrave životne uvjete“, rekao je Dudenhoeffer.

Promatrači ocjenjuju da politika neće dopustiti zabranu prometa jer bi to u velikoj mjeri pogodilo ne samo građane, nego i mnoge manje i srednje poduzetnike čiji vozni park se isključivo sastoji od vozila s dizelskim motorima.

U slučaju da sud u Leipzigu odobri zabrane moguć je i jači pritisak na automobilsku industriju za tehničkim promjenama na starijim „dizelašima“, što je industrija zbog ogromnih troškova dosad odbijala.

Na susretima političara i predstavnika automobilske industrije prošle godine je odlučeno da industrija preuzme troškove promjene softvera u pojedinim automobilima. Isto tako su planirane veće investicije u javni prijevoz. Organizacije za zaštitu okoliša su vladi na čelu s Angelom Merkel dosad predbacivali da previše izlazi u susret predstavnicima automobilske industrije, jednom od najvećih poslodavaca u zemlji. 

Kao jedno od rješenja za zagađen zrak u njemačkim gradovima raspravlja se i o mogućnosti uvođenja besplatnog javnog prijevoza, što su gradovi odbacili zbog visokih troškova.

PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: