• Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Mađarsko udruženje cestovnih prijevoznika (MKFE) prenijelo je vijest da je mađarska Vlada donijela odluku da se nakon 3 godine, počevši od 1. siječnja 2019. godine, povećaju cijene cestarina na mađarskim prometnicama proporcionalno prijeđenim kilometrima za 5,8% kao i da se promijeni sistem naplate ovisno o kategoriji vozila s aspekta EURO standarda. Read More
  • Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Godine 2017. godine kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošili su 13% ukupnih izdataka za potrošnju na transport. To predstavlja ukupni izdatak od preko 1,1 bilijuna eura, što odgovara 7,1% BDP-a EU-a ili 2.100 eura po stanovniku EU-a. Read More
  • Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u Europskoj uniji (EU) porastao je za 4,5 posto između 2016. i 2017., u smislu tona/kilometara (tkm). Između 2013. i 2017. godine cestovni teretni promet EU porastao je za 11,8 posto, objavio je Eurostat. Read More
  • Možete li si priuštiti automobil?

    Možete li si priuštiti automobil?

    Godine 2017., 7 posto stanovništva Europske unije (EU) nije moglo priuštiti automobil. Više od jednog u 5 ljudi nije si moglo priuštiti automobil u Rumunjskoj (29,8%), Bugarskoj (20,6%) i Mađarskoj (20,1%). Read More
  • Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Read More
  • Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify, globalno uspješna platforma za dijeljenje prijevoza, od 27. studenoga je prisutan u Zagrebu. Korisnici mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu kada naručuju vožnju, a naknada za početak vožnje iznosi 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Read More
  • Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Vlade RH usvojila je novi Zakon o trošarinama kojim je prijevoznicima putem instituta povrata trošarina za koje se HUP zalagao još od 2013. godine ušteđeno 300 milijuna kuna. Procjenjuje se da je mjera „teška“ 240 milijuna teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna putničkom prijevozu (5.000 vozila). Read More
  • Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Od 1. prosinca 2018. godine, mreža cesta gdje se naplaćuju cestarine u Belorusiji proširuje se sa tri nove dionice u ukupnoj dužini od 113 km. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

BiH neće imati jedinstven sistem elektronske naplate cestarina

Elektronska naplata cestarine na autocestama u oba bh. entiteta obavljat će se odvojeno. Iako će se koristiti iste vrste uređaja, nedostatak političke volje kreirao je potpuno odvojene sisteme. Ispaštat će građani koji će morati, vozeći se jednom državom, na dva različita načina plaćati korištenje autoceste.

Elektronska naplata cestarine ili u regiji skraćeno nazvan ENC je sistem koji omogućava korisniku plaćanje cestarine bez kontakta. Proces naplate odvija se pomoću ENC uređaja smještenog na vjetrobranskom staklu vozila i antene na naplatnoj stazi. ENC uređaje obično mogu koristiti vlasnici svih grupa vozila.

U Hrvatskoj, iako njenom mrežom autoputeva ne upravlja jedno preduzeće nego četiri, sistem elektronskog plaćanja je jedinstven. uBiH su uspostavljaju dva odvojena sistema.

Meho Guhdija iz Autocesta FBiH za Klix.ba kaže da, iako oba upravitelja JP Autoputevi RS i JP Autoceste FBiH d.o.o. koriste iste uređaje za elektronsku naplatu cestarine, interoperabilnost ili međusobno djelovanje nije moguća s obzirom na to da ne postoje određeni preduvjeti za njegovu realizaciju.

"Neki od preduvjeta za realizaciju interoperabilnosti su postojanje postpaid obračuna elektronske naplate cestarine. Oba upravitelja koriste prepaid sistem dopune uređaja elektronske naplate cestarine. Treba postojati i odgovrajući obračunski sistem, kao i kliring sistema između oba upravitelja", kaže Guhdija.

Sve to se odnosi na tehnički dio, dodaje Guhdija, treba uzeti u obzir najvažniju pretpostavku, a to je da se radi o dva upravitelja koji su javna preduzeća iz dva različita entiteta i da se odluke o visinama cijena, popustima i bonusima provode kroz uredbe i pravilnike koje donose resorna ministarstva i vlade entiteta. SEEbiz / Klix.ba 


PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: