• Shandong platio koncesiju za autocestu Banja Luka-Prijedor

    Shandong platio koncesiju za autocestu Banja Luka-Prijedor

    Ministar prometa i veza Republike Srpske Neđo Trninić rekao je da koncesijska naknada kineske kompanije Shandong za izgradnju autoceste Banja Luka-Prijedor plaćena u iznosu od 4,47 milijuna eura. Read More
  • Od iduće godine plaćat će se dodatak na cestarinu

    Od iduće godine plaćat će se dodatak na cestarinu

    Za korištenje autoceste na pravcima Ljubljana-Kopar i Ljubljana-Šentrupert od 1. siječnja 2019. godine  kamioni i autobusi plaćat će dodatak na cestarinu, a prihod će država namijeniti financiranju drugog kolosijeka pruge Divača-Kopar. Read More
  • U hrvatskim zračnim lukama 10,5% više putnika nego lani

    U hrvatskim zračnim lukama 10,5% više putnika nego lani

    Hrvatske zračne luke u 10 mjeseci prihvatile su 9,9 milijuna putnika ili 10,5 posto više nego u isto vrijeme prošle godine, a samo je u listopadu bilo 905 tisuća putnika ili 11,7 posto više nego lanjskog listopada, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Read More
  • Pelješki most gradit će 650 radnika, većinom Kineza

    Pelješki most gradit će 650 radnika, većinom Kineza

    China Road and Bridge Coporation (CRBC) koja je potkraj srpnja uvedena u posao gradnje Pelješkog mosta, završila je dodatne istražne radove na lokacijama temeljenja mosta.  A ti istražni radovi pokazali su, doznaje Večernji list u Hrvatskim cestama, da su duljine pilota unutar očekivanih vrijednosti te nema potrebe za izmjenom rasporeda pilota ili načina temeljenja. Read More
  • FedEx pod pritiskom zbog pada poslovanja u Europi

    FedEx pod pritiskom zbog pada poslovanja u Europi

    Međunarodni trgovinski sukobi ostavljaju svoj znak na američkoj logističkoj grupi FedEx. Prilikom prezentacije podataka za drugi fiskalni kvartal ove godine, zbog slabog međunarodnog poslovanja, smanjene su godišnje prognoze. Očekuje se da će prilagođena zarada po dionici iznositi od 15,50 do 16,60 američkih dolara. Do sada je grupa imala cilj od 17,20 do 17,80 dolara. Read More
  • Prva e-autocesta spremna

    Prva e-autocesta spremna

    Prema pisanju eurotransport.de, prva e-autocesta u Njemačkoj je spremna. Grupa Siemens završila je pripreme za izgradnju neophodne infrastrukture na autocesti A5 na dionicama Langen – Merfelden i Darmstadt – Weiterstadt što će omogućiti saveznoj državi Hesen odgovarajuća testiranja do početka službenog puštanja u rad e-autoceste koji je planiran za sljedeću 2019. godinu. Read More
  • cargo-partner zaslužan za simfonijsko zadovoljstvo u Japanu

    cargo-partner zaslužan za simfonijsko zadovoljstvo u Japanu

    Poznati austrijski koncertni organizator obratio se cargo-partneru sa zahtjevom za vođenje opsežne isporuke orkestra iz Austrije u Japan. Budući da su već ranije uspješno surađivali na nizu sličnih logističkih projekata, cargo-partner je odabran kao prvi izbor. Pošiljka je obuhvaćala sve instrumente orkestra, kao i odgovarajuću posebnu opremu, koja je težila ukupno 7.679 kg, a volumen pošiljke bio je 46 kubika. Read More
  • Nagrađivani softver za glasovno upravljanje skladištem

    Nagrađivani softver za glasovno upravljanje skladištem

    Najveći trošak u logistici odlazi na komisioniranje. U Špica sustavima su razvili VoiceXtreme (VoX), softver koji značajno smanjuje postojeće troškove, povećava brzinu, produktivnost i sigurnost djelatnika. VoiceXtreme podržava više of 35 jezika. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Pravedniji i ekološki prihvatljiv sustav cestarina u EU-u

Zastupnici Europskog parlamenta su 25. listopada, podržali nova pravila o cestarinama u EU-u koja garantiraju jednaku naplatu cestarina te će pomoći državama članicama u smanjenju emisija CO2. 

Prema novim pravilima, za sva vozila, lakša ili teža od 3,5 t, cestarine će se naplaćivati prema duljini dionice i prema ispuštanju stakleničkih plinova. Države Europske unije koje koriste vinjete morat će postupno prijeći s naplate prema vremenskom razdoblju na naplatu na temelju udaljenosti. Odluka bi se od 2023. trebala početi primjenjivati na teretna vozila i autobuse, a od 2027. i na kombije i mini autobuse.

Pravila vrijede za 136,706 km ceste u transeuropskoj prijevoznoj mreži i za države gdje se cestarine naplaćuju. Zemlje članice će i dalje biti slobodne ne naplaćivati cestarine.

Ovisno o ispuštanju emisija CO2, odredit će se različite naplate pristojbi za sva vozila, uključujući osobne automobile. Naplate za električna vozila bila bi 50% manja od najniže naplate s ciljem poticanja korištenja ekološki prihvatljivijih vozila.

Također se predlaže uvođenje posebne naplate na određenim mjestima ili u određeno doba dana s pojačanim prometom što uzrokuje dodatno zagađenje okoliša. Zemlje članice mogu iz ovog prijedloga isključiti autobuse s ciljem poticanja korištenja javnog prijevoza.

Pravila koja su sada na snazi u EU-u primjenjuju se samo za teretna vozila teža od 12 t i ne uključuju autobuse i kombije. Zastupnici podupiru uvođenje naplate cestarina od 2020. za sva vozila koja prevoze dobra ili putnike kako bi se garantirao jednak tretman za prijevoznike i vozače.

Zemlje članice EU-a će moći odrediti popuste i smanjenja za učestale vozače mini autobusa i kombija s ciljem poticanja mobilnosti u predgrađa i udaljena područja.

Nova pravila će također odrediti ograničenja za kratkotrajne vinjete koje neke zemlje EU-a primjenjuju za vozače osobnih automobila. Zastupnici također podržavaju ideju da sve zemlje koje koriste ovaj sistem omoguće dnevne i tjedne vinjete.

Nova pravila treba odobriti Vijeće, nakon čega Europski parlament može krenuti u pregovore sa zemljama članicama.


PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

Prijava korisnika

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: