
Putnici koji putuju europskim željeznicama godišnje prijeđu 500 milijardi kilometara. Europski parlament za njih želi osigurati veću zaštitu. Zastupnici EP su 15. listopada usvojili nova pravila za putnike u željezničkom prometu. Pravila, koja je Odbor za promet i turizam (TRAN) odobrio 9. listopada, pokrivaju nekoliko ključnih područja te će se odnositi na sve zemlje članice i sve tipove usluga željezničkog prometa.
Sve željezničke kompanije koje djeluju na području EU-a morat će garantirati besplatnu pomoć osobama s invaliditetom ili smanjenom pokretljivošću. Također je potrebno osigurati punu naknadu za izgubljenu ili oštećenu opremu za kretanje te za izgubljene ili ranjene terapijske pse.
U slučaju duljeg kašnjenja vlaka, putnici mogu tražiti povrat punog iznosa karte ili nastaviti putovanje i zatražiti povrat dijela iznosa. Zastupnici, ovisno o duljini kašnjenja, podupiru ideju povećanja naknada. Prema novim prijedlozima, putnici će za kašnjenje vlaka između 60 i 90 minuta dobiti polovicu cijene karte. Ako vlak kasni između 90 i 120 minuta, naknada raste na 75% vrijednosti karte, a za kašnjenje dulje od 120 minuta putnici će dobiti puni iznos.
Do sada je samo pet zemalja članica (Belgija, Danska, Italija, Nizozemska i Slovenija) potpuno primjenjuje postojeća pravila za putnike u željezničkom prometu. Ostale zemlje članice su uspostavile različite stupnjeve izuzeća za međugradske domaće i za prekogranične gradske, prigradske i regionalne usluge. Zastupnici traže prekid korištenja stupnjeva izuzeća najkasnije u roku od godine dana od uvođenja novih pravila.
Željezničke kompanije će putnicima morati pružiti više informacija o postojećim pravilima, npr. navodeći na voznim kartama detaljne informacije o pravima putnika. Također se traži transparentnost u vezi rokova i procedura rješavanja pritužbi.
Mjesta za bicikle u vlakovima su neadekvatna. Zastupnici se zalažu da novi vlakovi imaju posebna skladišta za bicikle kako bi se potaknula njihova upotreba.