• Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Mađarsko udruženje cestovnih prijevoznika (MKFE) prenijelo je vijest da je mađarska Vlada donijela odluku da se nakon 3 godine, počevši od 1. siječnja 2019. godine, povećaju cijene cestarina na mađarskim prometnicama proporcionalno prijeđenim kilometrima za 5,8% kao i da se promijeni sistem naplate ovisno o kategoriji vozila s aspekta EURO standarda. Read More
  • Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Godine 2017. godine kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošili su 13% ukupnih izdataka za potrošnju na transport. To predstavlja ukupni izdatak od preko 1,1 bilijuna eura, što odgovara 7,1% BDP-a EU-a ili 2.100 eura po stanovniku EU-a. Read More
  • Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u Europskoj uniji (EU) porastao je za 4,5 posto između 2016. i 2017., u smislu tona/kilometara (tkm). Između 2013. i 2017. godine cestovni teretni promet EU porastao je za 11,8 posto, objavio je Eurostat. Read More
  • Možete li si priuštiti automobil?

    Možete li si priuštiti automobil?

    Godine 2017., 7 posto stanovništva Europske unije (EU) nije moglo priuštiti automobil. Više od jednog u 5 ljudi nije si moglo priuštiti automobil u Rumunjskoj (29,8%), Bugarskoj (20,6%) i Mađarskoj (20,1%). Read More
  • Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Read More
  • Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify, globalno uspješna platforma za dijeljenje prijevoza, od 27. studenoga je prisutan u Zagrebu. Korisnici mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu kada naručuju vožnju, a naknada za početak vožnje iznosi 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Read More
  • Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Vlade RH usvojila je novi Zakon o trošarinama kojim je prijevoznicima putem instituta povrata trošarina za koje se HUP zalagao još od 2013. godine ušteđeno 300 milijuna kuna. Procjenjuje se da je mjera „teška“ 240 milijuna teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna putničkom prijevozu (5.000 vozila). Read More
  • Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Od 1. prosinca 2018. godine, mreža cesta gdje se naplaćuju cestarine u Belorusiji proširuje se sa tri nove dionice u ukupnoj dužini od 113 km. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Danko Marčinko: Izazovi moderne logistike unutar lanca opskrbe

Danko Marčinko je voditelj projekata u kompaniji Špica sustavi doo i ima bogato iskustvo u vođenju logističkih projekata. Razgovarali smo s njim o izazovima u logistici i Su pola Chain Managementa.

Što su izazovi s kojima se susreće moderna logistika unutar lanca opskrbe?

Danko Marčinko: Jedan od glavnih izazova logistike u lancu opskrbe oduvijek je bila povećana potražnja za određenom robom koja se mijenja puno brže od vremena potrebnog za njenu nabavu. To je pogotovo izraženo u vrijeme sezonalnih pikova kada se povećava potreba za sezonskom robom, dok se nabava i transport takve robe odvija znatno sporije. Razloga za neisporuke roba je i nedostatak sezonske radne snage. Kako bi se zaštitili od neisporuke robe u vrijeme sezonalnih pikova distributeri često posežu za povećanjem zalihe u skladištu, što direktno utječe na financije poduzeća kroz dodatne troškove skladištenja i ima negativan utjecaj na sami cash flow poduzeća. Kako odrediti optimalnu zalihu i kako na kraju upravljati s tom zalihom pitanja su na koja mnoga poduzeća traže odgovor.

Zašto je potrebna držati zalihu robe u skladištu?

Danko Marčinko: Zaliha je potrebna u onolikoj mjeri koliko nam osigurava da se protok robe odvija nesmetano prema krajnjem potrošaču. Također uskladištavanjem robe, tj. većim narudžbama, mogu se dobiti bolji uvjeti nabave i tako osigurati zalihu od velikih cjenovnih promjena. Međutim zalihu bi trebalo zamijeniti točnim i pravovremenim informacijama, što bi uz kvalitetno planiranje rezultiralo nesmetanoj isporuci robe uz minimalnu zalihu na skladištu.

Kako vidite suradnju svih sudionika u lancu opskrbe?

Danko Marčinko: Potrebno je kontinuirano raditi na suradnji svih sudionika u lancu opskrbe. To je posao koji nikada ne završava. Ta suradnja može se odvijati u više pravaca kao što su elektronska razmjena informacija o proizvodima, prodajnim aktivnostima, budućoj potražnji za određenim proizvodima, a sve to radi lakšeg planiranja proizvodnje i distribucije proizvoda. Suradnja također može ići u pravcu pripreme robe za isporuku na strani proizvodnih kompanija prema uputama distributera, ili uvidom proizvođača u prodajne rezultate distributera radi boljeg planiranja proizvodnje.

Što mislite kako će izgledati budućnost logistike u našoj regiji?

Danko Marčinko: Već odavno možemo vidjeti kako se napredna tehnologija koristi u skladišnim procesima u razvijenim zemljama uz sve prisutnu automatizaciju i robotizaciju procesa. Ako govorimo o našoj Adria regiji istaknuo bih Voice tehnologiju koja se primjenjuje za ubrzavanje procesa prikupa robe u skladištima i koja je postala dostupna sve većem broju firmi u našoj regiji. U novije vrijeme Voice tehnologiju upotpunjuje i Augmentativna stvarnost (AR), poznatija pod proširena stvarnost koja korisniku omogućava da su glasovne naredbe, koje dobije iz WMS sustava, popraćene i vizualnim prikazom na posebno izrađenim naočalama. Bez obzira na primijenjenu tehnologiju uvijek postoji onaj ljudski faktor koji može utjecati pozitivno ili negativno na ishod zadanih ciljeva.

Kako nove tehnologije utječu na radna mjesta?

Danko Marčinko: Ako govorimo o ljudskom radu najveće benefite od primjene novih tehnologija u logističkim skladištima imamo kod transporta robe kroz skladište, gdje se naporan fizički rad zamjenjuje tehnologijom. Tehnologije koje nadopunjuje radnu snagu imaju manje negativne posljedice na radna mjesta od tehnologija koje zamjenjuju radnu snagu. Međutim ne treba se bojati za radna mjesta. Tržište rada se mijenja iz dana u dana i pojavljuju se različite discipline koje do danas nisu postojale. Dakle, potrebno je biti spreman prilagoditi se novim izazovima na tržištu rada koje oblikuje napredna tehnologija.

 

PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: