• Shandong platio koncesiju za autocestu Banja Luka-Prijedor

    Shandong platio koncesiju za autocestu Banja Luka-Prijedor

    Ministar prometa i veza Republike Srpske Neđo Trninić rekao je da koncesijska naknada kineske kompanije Shandong za izgradnju autoceste Banja Luka-Prijedor plaćena u iznosu od 4,47 milijuna eura. Read More
  • Od iduće godine plaćat će se dodatak na cestarinu

    Od iduće godine plaćat će se dodatak na cestarinu

    Za korištenje autoceste na pravcima Ljubljana-Kopar i Ljubljana-Šentrupert od 1. siječnja 2019. godine  kamioni i autobusi plaćat će dodatak na cestarinu, a prihod će država namijeniti financiranju drugog kolosijeka pruge Divača-Kopar. Read More
  • U hrvatskim zračnim lukama 10,5% više putnika nego lani

    U hrvatskim zračnim lukama 10,5% više putnika nego lani

    Hrvatske zračne luke u 10 mjeseci prihvatile su 9,9 milijuna putnika ili 10,5 posto više nego u isto vrijeme prošle godine, a samo je u listopadu bilo 905 tisuća putnika ili 11,7 posto više nego lanjskog listopada, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Read More
  • Pelješki most gradit će 650 radnika, većinom Kineza

    Pelješki most gradit će 650 radnika, većinom Kineza

    China Road and Bridge Coporation (CRBC) koja je potkraj srpnja uvedena u posao gradnje Pelješkog mosta, završila je dodatne istražne radove na lokacijama temeljenja mosta.  A ti istražni radovi pokazali su, doznaje Večernji list u Hrvatskim cestama, da su duljine pilota unutar očekivanih vrijednosti te nema potrebe za izmjenom rasporeda pilota ili načina temeljenja. Read More
  • FedEx pod pritiskom zbog pada poslovanja u Europi

    FedEx pod pritiskom zbog pada poslovanja u Europi

    Međunarodni trgovinski sukobi ostavljaju svoj znak na američkoj logističkoj grupi FedEx. Prilikom prezentacije podataka za drugi fiskalni kvartal ove godine, zbog slabog međunarodnog poslovanja, smanjene su godišnje prognoze. Očekuje se da će prilagođena zarada po dionici iznositi od 15,50 do 16,60 američkih dolara. Do sada je grupa imala cilj od 17,20 do 17,80 dolara. Read More
  • Prva e-autocesta spremna

    Prva e-autocesta spremna

    Prema pisanju eurotransport.de, prva e-autocesta u Njemačkoj je spremna. Grupa Siemens završila je pripreme za izgradnju neophodne infrastrukture na autocesti A5 na dionicama Langen – Merfelden i Darmstadt – Weiterstadt što će omogućiti saveznoj državi Hesen odgovarajuća testiranja do početka službenog puštanja u rad e-autoceste koji je planiran za sljedeću 2019. godinu. Read More
  • cargo-partner zaslužan za simfonijsko zadovoljstvo u Japanu

    cargo-partner zaslužan za simfonijsko zadovoljstvo u Japanu

    Poznati austrijski koncertni organizator obratio se cargo-partneru sa zahtjevom za vođenje opsežne isporuke orkestra iz Austrije u Japan. Budući da su već ranije uspješno surađivali na nizu sličnih logističkih projekata, cargo-partner je odabran kao prvi izbor. Pošiljka je obuhvaćala sve instrumente orkestra, kao i odgovarajuću posebnu opremu, koja je težila ukupno 7.679 kg, a volumen pošiljke bio je 46 kubika. Read More
  • Nagrađivani softver za glasovno upravljanje skladištem

    Nagrađivani softver za glasovno upravljanje skladištem

    Najveći trošak u logistici odlazi na komisioniranje. U Špica sustavima su razvili VoiceXtreme (VoX), softver koji značajno smanjuje postojeće troškove, povećava brzinu, produktivnost i sigurnost djelatnika. VoiceXtreme podržava više of 35 jezika. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Danko Marčinko: Izazovi moderne logistike unutar lanca opskrbe

Danko Marčinko je voditelj projekata u kompaniji Špica sustavi doo i ima bogato iskustvo u vođenju logističkih projekata. Razgovarali smo s njim o izazovima u logistici i Su pola Chain Managementa.

Što su izazovi s kojima se susreće moderna logistika unutar lanca opskrbe?

Danko Marčinko: Jedan od glavnih izazova logistike u lancu opskrbe oduvijek je bila povećana potražnja za određenom robom koja se mijenja puno brže od vremena potrebnog za njenu nabavu. To je pogotovo izraženo u vrijeme sezonalnih pikova kada se povećava potreba za sezonskom robom, dok se nabava i transport takve robe odvija znatno sporije. Razloga za neisporuke roba je i nedostatak sezonske radne snage. Kako bi se zaštitili od neisporuke robe u vrijeme sezonalnih pikova distributeri često posežu za povećanjem zalihe u skladištu, što direktno utječe na financije poduzeća kroz dodatne troškove skladištenja i ima negativan utjecaj na sami cash flow poduzeća. Kako odrediti optimalnu zalihu i kako na kraju upravljati s tom zalihom pitanja su na koja mnoga poduzeća traže odgovor.

Zašto je potrebna držati zalihu robe u skladištu?

Danko Marčinko: Zaliha je potrebna u onolikoj mjeri koliko nam osigurava da se protok robe odvija nesmetano prema krajnjem potrošaču. Također uskladištavanjem robe, tj. većim narudžbama, mogu se dobiti bolji uvjeti nabave i tako osigurati zalihu od velikih cjenovnih promjena. Međutim zalihu bi trebalo zamijeniti točnim i pravovremenim informacijama, što bi uz kvalitetno planiranje rezultiralo nesmetanoj isporuci robe uz minimalnu zalihu na skladištu.

Kako vidite suradnju svih sudionika u lancu opskrbe?

Danko Marčinko: Potrebno je kontinuirano raditi na suradnji svih sudionika u lancu opskrbe. To je posao koji nikada ne završava. Ta suradnja može se odvijati u više pravaca kao što su elektronska razmjena informacija o proizvodima, prodajnim aktivnostima, budućoj potražnji za određenim proizvodima, a sve to radi lakšeg planiranja proizvodnje i distribucije proizvoda. Suradnja također može ići u pravcu pripreme robe za isporuku na strani proizvodnih kompanija prema uputama distributera, ili uvidom proizvođača u prodajne rezultate distributera radi boljeg planiranja proizvodnje.

Što mislite kako će izgledati budućnost logistike u našoj regiji?

Danko Marčinko: Već odavno možemo vidjeti kako se napredna tehnologija koristi u skladišnim procesima u razvijenim zemljama uz sve prisutnu automatizaciju i robotizaciju procesa. Ako govorimo o našoj Adria regiji istaknuo bih Voice tehnologiju koja se primjenjuje za ubrzavanje procesa prikupa robe u skladištima i koja je postala dostupna sve većem broju firmi u našoj regiji. U novije vrijeme Voice tehnologiju upotpunjuje i Augmentativna stvarnost (AR), poznatija pod proširena stvarnost koja korisniku omogućava da su glasovne naredbe, koje dobije iz WMS sustava, popraćene i vizualnim prikazom na posebno izrađenim naočalama. Bez obzira na primijenjenu tehnologiju uvijek postoji onaj ljudski faktor koji može utjecati pozitivno ili negativno na ishod zadanih ciljeva.

Kako nove tehnologije utječu na radna mjesta?

Danko Marčinko: Ako govorimo o ljudskom radu najveće benefite od primjene novih tehnologija u logističkim skladištima imamo kod transporta robe kroz skladište, gdje se naporan fizički rad zamjenjuje tehnologijom. Tehnologije koje nadopunjuje radnu snagu imaju manje negativne posljedice na radna mjesta od tehnologija koje zamjenjuju radnu snagu. Međutim ne treba se bojati za radna mjesta. Tržište rada se mijenja iz dana u dana i pojavljuju se različite discipline koje do danas nisu postojale. Dakle, potrebno je biti spreman prilagoditi se novim izazovima na tržištu rada koje oblikuje napredna tehnologija.

 

PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

Prijava korisnika

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: