• Vlakovi bez vozača u Francuskoj od 2023. godine

    Vlakovi bez vozača u Francuskoj od 2023. godine

    Francuska državna željeznička tvrtka SNCF objavila je da želi  do 2023. uvesti u upotrebu vlakove bez vozača. Prvobitni cilj je da, u pet godina, ima spreman prototip autonomnog vlaka, za upotrebu na sporijim regionalnim i teretnim linijama. Read More
  • Visoke kazne za manipulaciju tahografa i vožnju s dvije kartice

    Visoke kazne za manipulaciju tahografa i vožnju s dvije kartice

    Europski portali sve češće navode primjere vozača koji su prekršili zakone i za to dobili kazne s nestvarnim ciframa. Tako je portal trans.INFO objavio  vijest o kažnjavanju rumunjskog prijevoznika u Njemačkoj zbog manipulacije tahografa kaznom u iznosu od čak 21.000 eura. Rumunjski prijevoznik snosio je i troškove uklanjanja uređaja za manipulaciju u radionici za tahografe, a vozač je morao iskoristiti četiri dnevna odmora i platiti kaznu od 350 eura zbog vožnje brzinom od 118 km/h. Read More
  • Flixbus uveo sustav dinamičnih cijena poput zrakoplovnih kompanija

    Flixbus uveo sustav dinamičnih cijena poput zrakoplovnih kompanija

    Spojivši tradiciju obiteljskih autobusnih poduzeća s inovativnim hi-tech pristupom Flixbus je stvorio inovativni poslovni model kojim je vožnja autobusom ušla u novo doba. Papirnate karte zamijenili smo QR kodom kojeg je dovoljno na ekranu mobitela putem Flixbus besplatne aplikacije pokazati vozaču na ulazu u autobus. Read More
  • BMW očekuje manju dobit u 2018.

    BMW očekuje manju dobit u 2018.

    Njemački proizvođač automobila BMW upozorio je da ove godine očekuje manju dobit, a snizio je i zacrtanu profitnu maržu, navodeći kao razlog žestoku cjenovnu konkurenciju nakon stupanja na snagu novih propisa o emisiji štetnih plinova. Read More
  • Slovenija izbacila Mađarsku iz gradnje pruge Divača-Kopar

    Slovenija izbacila Mađarsku iz gradnje pruge Divača-Kopar

    Alenka Bratušek, bivša slovenska premijerka i nova ministrica za infrastrukturu, početkom tjedna izjavila je da će drugi kolosijek za Sloveniju ključne pruge između Divače i Kopra biti izgrađen bez financijske pomoći Mađarske. Iz njene stranke objašnjavaju kako je riječ o procjeni da je zemlja, uz pomoć europskih fondova, drugi drugi kolosijek u mogućnosti izgraditi sama, navodi portal Siol.net. Read More
  • Novi EU laboratoriji za testiranje emisija automobila

    Novi EU laboratoriji za testiranje emisija automobila

    Nakon donošenja nove Uredbe EU-a o homologaciji motornih vozila Europska komisija (EK) ulaže u dva nova vrhunska laboratorija za testiranje emisija (VELA, Vehicle Emissions Laboratories) kojima će upravljati Zajednički istraživački centar (JRC) Europske komisije. Read More
  • Najduži putnički let na svijetu Singapur-New York

    Najduži putnički let na svijetu Singapur-New York

    Singapurska aviokompanija Singapore Airlines prije nekoliko je dana zaprimila prvi na svijetu isporučeni primjerak zrakoplova Airbus A350-900ULR (ultra-long-range). Prvi je to od sedam naručenih zrakoplova namijenjenih za komercijalni prijevoz putnika na iznimno dugim relacijama. Taj je zrakoplov u redovnu upotrebu pušten 11. listopada, kada je otvorena i nova linija Singapur-New York, koja je postala najduža neprekidna zrakoplovna komercijalna linija na svijetu. Read More
  • U Hrvatskoj mrtva trka između dizelaša i benzinaca

    U Hrvatskoj mrtva trka između dizelaša i benzinaca

    U Hrvatskoj bi se još godinama mogla voditi 'mrtva' trka između benzinaca i dizelaša jer je prodaja hibridnih i e-automobila mala, ali i zbog toga što dizelaši, premda se sada prodaju manje od benzinaca, i dalje privlače kupce. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Danko Marčinko: Izazovi moderne logistike unutar lanca opskrbe

Danko Marčinko je voditelj projekata u kompaniji Špica sustavi doo i ima bogato iskustvo u vođenju logističkih projekata. Razgovarali smo s njim o izazovima u logistici i Su pola Chain Managementa.

Što su izazovi s kojima se susreće moderna logistika unutar lanca opskrbe?

Danko Marčinko: Jedan od glavnih izazova logistike u lancu opskrbe oduvijek je bila povećana potražnja za određenom robom koja se mijenja puno brže od vremena potrebnog za njenu nabavu. To je pogotovo izraženo u vrijeme sezonalnih pikova kada se povećava potreba za sezonskom robom, dok se nabava i transport takve robe odvija znatno sporije. Razloga za neisporuke roba je i nedostatak sezonske radne snage. Kako bi se zaštitili od neisporuke robe u vrijeme sezonalnih pikova distributeri često posežu za povećanjem zalihe u skladištu, što direktno utječe na financije poduzeća kroz dodatne troškove skladištenja i ima negativan utjecaj na sami cash flow poduzeća. Kako odrediti optimalnu zalihu i kako na kraju upravljati s tom zalihom pitanja su na koja mnoga poduzeća traže odgovor.

Zašto je potrebna držati zalihu robe u skladištu?

Danko Marčinko: Zaliha je potrebna u onolikoj mjeri koliko nam osigurava da se protok robe odvija nesmetano prema krajnjem potrošaču. Također uskladištavanjem robe, tj. većim narudžbama, mogu se dobiti bolji uvjeti nabave i tako osigurati zalihu od velikih cjenovnih promjena. Međutim zalihu bi trebalo zamijeniti točnim i pravovremenim informacijama, što bi uz kvalitetno planiranje rezultiralo nesmetanoj isporuci robe uz minimalnu zalihu na skladištu.

Kako vidite suradnju svih sudionika u lancu opskrbe?

Danko Marčinko: Potrebno je kontinuirano raditi na suradnji svih sudionika u lancu opskrbe. To je posao koji nikada ne završava. Ta suradnja može se odvijati u više pravaca kao što su elektronska razmjena informacija o proizvodima, prodajnim aktivnostima, budućoj potražnji za određenim proizvodima, a sve to radi lakšeg planiranja proizvodnje i distribucije proizvoda. Suradnja također može ići u pravcu pripreme robe za isporuku na strani proizvodnih kompanija prema uputama distributera, ili uvidom proizvođača u prodajne rezultate distributera radi boljeg planiranja proizvodnje.

Što mislite kako će izgledati budućnost logistike u našoj regiji?

Danko Marčinko: Već odavno možemo vidjeti kako se napredna tehnologija koristi u skladišnim procesima u razvijenim zemljama uz sve prisutnu automatizaciju i robotizaciju procesa. Ako govorimo o našoj Adria regiji istaknuo bih Voice tehnologiju koja se primjenjuje za ubrzavanje procesa prikupa robe u skladištima i koja je postala dostupna sve većem broju firmi u našoj regiji. U novije vrijeme Voice tehnologiju upotpunjuje i Augmentativna stvarnost (AR), poznatija pod proširena stvarnost koja korisniku omogućava da su glasovne naredbe, koje dobije iz WMS sustava, popraćene i vizualnim prikazom na posebno izrađenim naočalama. Bez obzira na primijenjenu tehnologiju uvijek postoji onaj ljudski faktor koji može utjecati pozitivno ili negativno na ishod zadanih ciljeva.

Kako nove tehnologije utječu na radna mjesta?

Danko Marčinko: Ako govorimo o ljudskom radu najveće benefite od primjene novih tehnologija u logističkim skladištima imamo kod transporta robe kroz skladište, gdje se naporan fizički rad zamjenjuje tehnologijom. Tehnologije koje nadopunjuje radnu snagu imaju manje negativne posljedice na radna mjesta od tehnologija koje zamjenjuju radnu snagu. Međutim ne treba se bojati za radna mjesta. Tržište rada se mijenja iz dana u dana i pojavljuju se različite discipline koje do danas nisu postojale. Dakle, potrebno je biti spreman prilagoditi se novim izazovima na tržištu rada koje oblikuje napredna tehnologija.

 

PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: