• Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Mađarsko udruženje cestovnih prijevoznika (MKFE) prenijelo je vijest da je mađarska Vlada donijela odluku da se nakon 3 godine, počevši od 1. siječnja 2019. godine, povećaju cijene cestarina na mađarskim prometnicama proporcionalno prijeđenim kilometrima za 5,8% kao i da se promijeni sistem naplate ovisno o kategoriji vozila s aspekta EURO standarda. Read More
  • Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Godine 2017. godine kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošili su 13% ukupnih izdataka za potrošnju na transport. To predstavlja ukupni izdatak od preko 1,1 bilijuna eura, što odgovara 7,1% BDP-a EU-a ili 2.100 eura po stanovniku EU-a. Read More
  • Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u Europskoj uniji (EU) porastao je za 4,5 posto između 2016. i 2017., u smislu tona/kilometara (tkm). Između 2013. i 2017. godine cestovni teretni promet EU porastao je za 11,8 posto, objavio je Eurostat. Read More
  • Možete li si priuštiti automobil?

    Možete li si priuštiti automobil?

    Godine 2017., 7 posto stanovništva Europske unije (EU) nije moglo priuštiti automobil. Više od jednog u 5 ljudi nije si moglo priuštiti automobil u Rumunjskoj (29,8%), Bugarskoj (20,6%) i Mađarskoj (20,1%). Read More
  • Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Read More
  • Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify, globalno uspješna platforma za dijeljenje prijevoza, od 27. studenoga je prisutan u Zagrebu. Korisnici mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu kada naručuju vožnju, a naknada za početak vožnje iznosi 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Read More
  • Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Vlade RH usvojila je novi Zakon o trošarinama kojim je prijevoznicima putem instituta povrata trošarina za koje se HUP zalagao još od 2013. godine ušteđeno 300 milijuna kuna. Procjenjuje se da je mjera „teška“ 240 milijuna teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna putničkom prijevozu (5.000 vozila). Read More
  • Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Od 1. prosinca 2018. godine, mreža cesta gdje se naplaćuju cestarine u Belorusiji proširuje se sa tri nove dionice u ukupnoj dužini od 113 km. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Želite pametno skladište?

Logistika je područje u kojem digitalizacija krupnim koracima ide naprijed, odnosno poslova djelatnost koja prednjači u primjeni novih tehnoloških i komunikacijskih rješenja. Odnedavno jedna od najvećih IT tvrti u regiji Combis ima poseban odjel koji se bavi primjenom IT rješenja u logistici. Tim povodom razgovarali smo s poslovnim konzultantom Combisa Goranom Crnkovićem.

1. Što povezivanje hardverskih komponenti donosi logistici? Na koji joj način može pomoći?

Samo povezivanje hardverskih, ali i softverskih komponenti u jednu smislenu cjelinu donosi veću fleksibilnost i optimizaciju poslovnih procesa.

Naime, nepovezane hardverske, kao i softverske komponente, samostalno ne rješavaju izazove i organizacijske probleme i nikad neće iskazati tu snagu kao integrirani sustavi.

Stoga je tu izuzetno bitna uloga sistem integratora, kao što je Combis, koji posjeduje neophodnu ekspertizu stručnjaka kroz koju se ostvaruje dodana vrijednost i hardverskim i softverskim komponentama, stvara dodana vrijednost za korisnika te povećava iskoristivost komponenti i samog softvera do krajnjih granica.

2. Što je bitno kod hardverskog povezivanja u logističkom poslu, na koji način to uraditi?

Vrlo je bitno napraviti kvalitetnu i opsežnu snimku stanja i procesa u organizaciji te procijeniti smjer u kojem se organizacija kreće. Tek nakon toga moguće je smisleno krenuti u kreiranje integriranog poslovnog rješenja za korisnika. Za maksimalnu iskoristivost potencijala kompanije u logistici, nije dovoljna samo jedna komponenta, nego je potrebno njegovo povezivanje, integracija ne samo s ERP rješenjem (Enterprise Resource Planning) već treba razmišljati i o uvođenju WMS-a (Warehouse Management System), analize kretanja i korištenja resursa kroz analitičku platformu. Tek tada sustav kreira i ostvaruje svoj puni potencijal.

3. Kakvu ulogu u sustavnom povezivanju hardvera u logistici ima softver?

Uloga softvera je velika, samo računalo bez operativnog sustava ili nekog operativnog i poslovnog rješenja - ne znači ništa. Znači, softver ne može bez hardvera i obrnuto. Odabir najboljeg rješenja ovisi o snimci stanja te o spremnosti ulaganja kompanije. Tako mi u Combisu pomažemo korisnicima u savjetovanju oko odabira hardvera i softvera te poslovnog rješenja koje će najbolje odgovarati i njemu i njegovoj okolini kako bi dobio najbolje rezultate. Dajemo savjete za implementaciju wireless rješenja, opremanje zona kretanja skladištara i viličara s pametnim uređajima i nosivom tehnologijom, pisačima, senzorima, IoT uređajima itd.

4. Koja rješenja za logistiku ima Combis?

Combis sa svojim nizom stručnjaka i analitičara može ponuditi razna rješenja za pametno skladište. Prvenstveno uz pomoć heat mapa i napredne analitike. Korisnicima pružamo savjete kako učinkovitije skladištiti robu u regalima, kako optimizirati kretanje skladištara i viličara te optimizirati rute kretanja dostavne flote. Općenito, nudimo cijeli ekosustav rješenja za supply chain okruženja kroz svoja vlastita rješenja, custom razvoj ili kroz rješenja renomiranih svjetskih partnera.

5. Kako digitalna transformacija utječe na logistiku i ima li to smisla?

Digitalna transformacija je buzzword koji se sada često provlači kroz medije. Ona uglavnom podrazumijeva integraciju "silosa", organizacijski ili procesno pa i produktno ako postoji više poslovnih rješenja. U logistici je transformacija uvijek prisutna, ali digitaliziranje procesa i poslovanja je izuzetno kompliciran posao. Posebno zato jer logistika koristi više poslovnih rješenja u različitim procesima koje je potrebno na neki način integrirati u svrhu optimizacije samih procesa te veće eksploatacije resursa.

Ako imamo ciljeve za širenje poslovanja moramo se uhvatiti u koštac s trendovima koji se izuzetno brzo mijenjaju i nameću. Digitalno poslovanje u logistici i transportu ne znači samo napuštanje papira u skladištu i vozilu već i uvođenje e-commerce sustava kojima povećavamo svoju prisutnost na tržištu te dostupnost postojećim korisnicima kroz elektronsku razmjenu podataka (EDI) ili web naručivanje za veleprodaju. Uz e-commerce, tu su i rješenja budućnosti kao što je pick by voice, uskoro i pick by vision, a u transportu koriste se rute planning/optimization alati pa i nadzor vozila koji svakim danom postaje sve napredniji i prati sve više parametara. Što će nam donijeti IoT u logistici i transportu - to ćemo tek vidjeti.


PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: