• Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Veće cijene cestarina u Mađarskoj

    Mađarsko udruženje cestovnih prijevoznika (MKFE) prenijelo je vijest da je mađarska Vlada donijela odluku da se nakon 3 godine, počevši od 1. siječnja 2019. godine, povećaju cijene cestarina na mađarskim prometnicama proporcionalno prijeđenim kilometrima za 5,8% kao i da se promijeni sistem naplate ovisno o kategoriji vozila s aspekta EURO standarda. Read More
  • Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Kućanstva u EU potroše više od milijardu eura na transport

    Godine 2017. godine kućanstva u Europskoj uniji (EU) potrošili su 13% ukupnih izdataka za potrošnju na transport. To predstavlja ukupni izdatak od preko 1,1 bilijuna eura, što odgovara 7,1% BDP-a EU-a ili 2.100 eura po stanovniku EU-a. Read More
  • Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u EU rastao 4,5%

    Cestovni teretni promet u Europskoj uniji (EU) porastao je za 4,5 posto između 2016. i 2017., u smislu tona/kilometara (tkm). Između 2013. i 2017. godine cestovni teretni promet EU porastao je za 11,8 posto, objavio je Eurostat. Read More
  • Možete li si priuštiti automobil?

    Možete li si priuštiti automobil?

    Godine 2017., 7 posto stanovništva Europske unije (EU) nije moglo priuštiti automobil. Više od jednog u 5 ljudi nije si moglo priuštiti automobil u Rumunjskoj (29,8%), Bugarskoj (20,6%) i Mađarskoj (20,1%). Read More
  • Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Snažan rast broja taksista u Hrvatskoj

    Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Read More
  • Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify od 27. studenoga i u Hrvatskoj

    Taxify, globalno uspješna platforma za dijeljenje prijevoza, od 27. studenoga je prisutan u Zagrebu. Korisnici mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu kada naručuju vožnju, a naknada za početak vožnje iznosi 6 kuna, vrijeme vožnje 60 lipa po minuti, dok je cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Read More
  • Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Prijevoznicima će novi Zakon o trošarinama donijeti 300 mln kn

    Vlade RH usvojila je novi Zakon o trošarinama kojim je prijevoznicima putem instituta povrata trošarina za koje se HUP zalagao još od 2013. godine ušteđeno 300 milijuna kuna. Procjenjuje se da je mjera „teška“ 240 milijuna teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna putničkom prijevozu (5.000 vozila). Read More
  • Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Proširenje mreže cesta u Bjelorusiji pod naplatom

    Od 1. prosinca 2018. godine, mreža cesta gdje se naplaćuju cestarine u Belorusiji proširuje se sa tri nove dionice u ukupnoj dužini od 113 km. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Intervju: Zoran Starčević, direktor cargo-partner

Je li se tržište logistike oporavilo od krize i u kojoj je mjeri hrvatsko pristupanje Europskoj uniji pomoglo oporavku?

Logističko tržište se oporavlja zadnjih godina što se tiče ostvarenih prometa i potreba za logističkim kapacitetima. Nažalost izlazak iz krize još nije vidljiv na bilancama logističkih tvrtki, koje i dalje većinom posluju s gubitkom. Potrebno je uskladiti cijene usluga s sadašnjom potražnjom nakon čega bi vjerovatno slijedio oporavak.

Naime, ulaskom Hrvatske u EU znatan dio kompanija je povećao tržište, ali se istodobno otvorilo tržište rada, što je u konačnici dovelo do nedostatka kvalitetne radne snage, a tu posebno mislim na radna mjesta vozača i skladištara. Ukoliko želimo zadržati dostignutu kvalitetu usluga moramo motivirati ljude kako bi ih zadržali u Hrvatskoj.

Koje su odluke i potezi potrebni kako bi vaša tvrtka bila konkurentna na tržištu logistike i cijelom lancu opskrbe?

Iako kao grupacija djelujemo na globalnoj razini, mi smo uglavnom orijentirani na lokalne operacije i regionalno tržište, poštujući postojeće tržišne uvjete i običaje, objedinjene našim sloganom "We take it personally".

Rastemo i razvijamo se zajedno s našim klijentima, pratimo ih na njihovim ključnim tržištima i razvijamo prilagođena rješenja za njihove potrebe. Svaka zemlja i svaka industrija imaju svoje izazove, specifičnosti i potrebe, a cargo-partner oduvijek teži izvrsnosti kada su u pitanju želje klijenata.

Kakav je odnos s ljudskim resursima i postoji li jasan nedostatak logističkih stručnjaka?

Doista postoji nedostatak logističkih stručnjaka i biti će ključno zaposliti najbolje osoblje.

Najveći izazov je pronaći stručnjake sa znanjem i iskustvom koji koriste IT rješenja u području logistike. Postoji nekoliko zanimljivih projekata u našoj industriji, a mi pozdravljamo i sudjelujemo u svakoj inicijativi koja privlači mlade ljude prema logistici. Istaknuo bih sudjelovanja na raznim danima karijera. U suradnji s Fakultetom prometnih znanosti smo pokrenuli program prakse s obukom na radnom mjestu i svestranom rotacijom u različitim odjelima naše tvrtke. Kroz taj program smo već zaposlili nekolicinu mladih ljudi.

Kako pronaći i zadržati kvalitetne radnike u logistici s posebnim naglaskom na prepoznavanje i upravljanje talentima? Kako i zašto je važno stalno osposobiti svoje stručnjake, zaposlenike, njihovo poznavanje novih tehnologija, poslovne modele u logistici? Kako osiguravate takovo obrazovanje?

Naša transparentna organizacijska struktura i strategija rasta omogućuju brzo i učinkovito donošenje odluka koje nas stavlja ispred konkurencije. Nudimo izazovne mogućnosti za početnike, kao i primamljive perspektive za vrhunske stručnjake, sa snažnim fokusom na mogućnost napredovanja, širok raspon profila zaposlenja i mogućnost ostvarenja međunarodne karijere, uključujuči daljnje obrazovanje.

Kao temelj našeg uspjeha stoji snažan timski duh. Vjerujemo da rad donosi najbolje rezultate kada uživate u onome što radite. Zahvaljujući našoj politici podjele uspjeha na svim razinama poduzeća, s ponosom možemo reći da imamo najbolje stručnjake, koji neprestano doprinose svježim idejama i novim načinom razmišljanja.

Postoje tri prilično jednostavna, ali učinkovita načela cargo-partnera:

1. "We take it personally" označava naš snažan fokus na timski rad i integritet

2. "Passion for excellence" predstavlja našu predanost i želju za premašivanjem vlastitih očekivanja

3. "Better than others" znači da konstantno pratimo izazove i poboljšavamo sebe.

Koja su nova logistička rješenja i koliko automatizacije, kao i nova IT i softverska rješenja pomažu današnjoj logistici?

Globalizacija i digitalizacija znatno su proširili naš raspon odgovornosti. Logistika se više ne odnosi samo na isporuku dobara od točke A do točke B. Sada je fokus preselio na inteligentno upravljanje informacijama, drugim riječima: "info-logistika". S informatičkim rješenjima podupiremo naše klijente duž čitavog lanca opskrbe i osiguravamo prave informacije na pravom mjestu u pravo vrijeme. Na taj način možemo poboljšati učinkovitost transporta i nabave, izbjeći nepredvidive situacije i postići bolje iskorištenje prijevoznih kapaciteta i skladišnih resursa.

Prve velike korake napravili smo na prijelazu tisućljeća, kada smo započeli s korištenjem platforme za upravljanje opskrbnim lancem SPOT. Sada upotrebljavamo SPOT za upravljanje svim aspektima od narudžbi do praćenja pošiljaka, skladištenja, dokumentacije i izvješćivanja. Svi cargo-partner uredi širom svijeta povezani su putem SPOT platforme, omogućujući nam istovremeno jednostavnu i učinkovitu komunikaciju, uz sveobuhvatan nadzor i automatsku razmjenu podataka.

Naš razvojni IT tim kontinuirano radi na unapređenju i proširenju aplikacija i rješenja za upravljanje, kako bi uspjeli osigurati klijentima točne i pravovremene informacije i usluge. Naša baza podataka sadrži širok raspon alata koji osiguravaju klijentima potrebne informacije i mogućnost analize u bilo kojem trenutku i obliku.

Kakva IT ili digitalna rješenja nudite svojim klijentima u vašoj integralnoj logistici? Koje su prednosti korištenja tehnologije oblaka (clouda) u logistici, transportu?

U proteklih nekoliko godina naš glavni fokus je bio na poboljšanju i kvaliteti procesa obrade podataka, kako bismo odgovorili na sveobuhvatne izazove koje donosi digitalizacija. Davno smo shvatili da će to postati odlučujući čimbenik uspjeha za bilo koji međunarodni posao. Stoga smo 2000. godine razvili SPOT platformu koja omogućuje vidljivost podataka i suradnju sa klijentima. SPOT stalno raste i ažurira se, a mi ga i dalje koristimo za sve naše procese upravljanja transportnim i opskrbnim lancem diljem svijeta. To je alat koji osigurava punu transparentnost i učinkovitu suradnju sa svim našim klijentima i partnerima.

Radite li na nekim novim projektima i s kojim?

Naš fokus je na izgradnji logističih centara kao trećeg glavnog stupa naše ponude usluga, uz zračni i pomorski prijevoz.

Značajna nedavna ulaganja uključuju iLogistički centar u sjedištu tvrtke u blizini Bečke zračne luke s ukupnom površinom od preko 12.200 m2 (otvaranje jesen 2018. godine), iLogistički centar u Sofiji (16.500 m2, otvaranje srpanj 2018. godine), proširenje Logističkog centra u Slovačkoj (širenje od 7.200 do 14.200 m2 dovršeno 2017. godine, daljnje širenje do 4.000 m2 do kraja 2018.), kao i novo skladište u Hamburgu (4.900 m2, otvoreno 2017. godine), Clarksville, TN i Chicago, IL (14.000 m2 svaka lokacija, otvoreno 2017. godine), Ljubljana (25.000 m2, otvaranje u ljeto 2019. godine) i Hong Kong (3.000 m2, otvaranje u zimu 2018. godine).

Uz poduzete velike korake u operativnoj i informacijskoj logistici, cargo- partner je proširio svoje svjetske kompetitivne centre pružajući specifična rješenja u području automobilske industrije i rezervnih dijelova, modne industrije, prehrambenih proizvoda (otpadnih proizvoda), kao i servisiranja farmaceutske industrije i zdravstvenih usluga renomiranih tvrtki širom svijeta.


PORTAL - SCM ZNANJE (LOGISTIKA, NABAVA I PROIZVODNJA):

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: